کراسفیت بهتر است یا بدنسازی؟

12 7/ 1400

چکیده مطلب:

برای لاغری یا قدرت عضلات ورزش کراسفیت بهتر است یا بدنسازی و کدام مناسب شما است؟


کراسفیت بهتر است یا بدنسازی؟

ممکن است شما همم از آن دسته افراد هستید که انتخاب بین ورزش کراس فیت و یا بدنسازی ذهنتان را مشغول کرده است. بسیاری هستند که از انجام ورزش هایی شگفت انگیز مانند کراس فیت لذت می برند و برخی هم هستند که انجام تمرینات خشک بدنسازی را ترجیح می دهند. در این مطلب می خواهیم بدانیم کراسفیت بهتر است یا بدنسازی؟
کراس فیت ورزشی است که به صورت گروهی انجام می شود. آمادگی بدن را به صورت کلی بالا برده و لذت زیادی دارد. اما بدنسازی انجام تمرینات خشک است ولی خیلی با سرعت به نتیجه می رسیدو زیبایی بدن و تناسب اندام با حرکات بدنسازی سرعت بیشتری دارد.
در بدنسازی این امکان وجود دارد که فرد ورزشکار از تقویت کردن سایر نقاط بدن غافل شود و فقط بر نواحی خاصی متمرکز شود. در ادامه این مطلب بیشتر به ویژگی های ورزش کراس فیت و بدنسازی می پردازیم.

کراس فیت یا بدنسازی؟

کراس فیت یا بدنسازی
ورزش کراسفیت، با بدنسازی تفاوت دارد. اهدافی که این دو ورزش طی می کنند با یکدیگر فرق دارد و کاملا متفاوت است. کراس فیت طرفداران بسیاری دارد و از دسته ورزش هایی است که طرفداران بسیاری هم دارد. کراس فیت از تمرینات مقاومتی، سرعتی و وزنه برداری به شیوه قدرتی، پلایومتریک انفجاری، تمرینات با وزن بدن؛ تمرین های استقامتی و ژیمناستیک تشکیل شده است. هدف ورزش کراس فیت بالا بردن آمادگی جسمانی و تمرین در اجزای اصلی تناسب اندام است.
در کراس فیت حرکات ورزشی شدت بیشتری دارند و کوتاه تر هستند. کراس فیت در واقع ایجاد آمادگی جسمانی است. ولی بدنسازی برای ساختن عضلات زیبا است. که در این مطلب به آن می پردازیم.

از مزیت های ورزش کراسفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقویت قلب و عروق
  • استحکام در عضلات
  • انعطاف
  • تعادل
  • سرعت
  • چالاکی
  • هماهنگی
  • دقت

ویژگی های ورزش کراسفیت چیست؟

  • در ورزش کراسفیت هم پایین تنه و هم بالاتنه درگیر می شود.
  • چربی سوزی در ورزش کراسفیت بالا است. سوخت و ساز انجام می شود.
  • برنامه کراس فیت روزانه در حال تغییر است و بدن به یکسری حرکات عادت نمی کند.
  • از نوع ورزش های فانکشنال است.
  • ورزشی گروهی و انرژی بخش است.
  • نیازی به مصرف دارو و مکمل ندارد.
  • افزایش ظزفیت بدن در موقعیت های مختلف
  • تمرین برای آمادگی جسمانی
  • در کراس فیت فشار بر همه بدن و عضلات وارد می آید.
  • تنوع و ازدیاد در تمرینات کراس فیت
  • فرم دهی عضلات در زمان کم

کراس فیت
ویژگی ورزش بدنسازی چیست؟

  • اهمیت به ظاهر و زیبایی بدن
  • در هر تمرین یک یا دو عضله درگیر می شود.
  • تقویت عضلات و مفاصل
  • انجام یکسری ورزش ها و حرکات مشخص در هر دوره تمرینی

لوازم کراس فیت چه چیزهایی است؟

لوازم کراس فیت در میان ورزشکاران مقبولیت زیادی دارد. وسایل کراس فیت هم جذاب هستند و هم کارایی بالایی دارند. خیلی از وسایل کراس فیت در ورزش های دیگر هم وجود دارد. زیرا کراس فیت یک ورزش از نوع منعطف است.
تجهیزات کراسفیت بسیار گسترده است که از لوازم ژیمناستیک تا وزنه برداریرا در برمی گیرد. با ابزار کراس فیت تقریبا در هر محیطی می توانید ورزش کنید. کراس فیت بر مبنای علم روز شکل می کیرد که پیوسته در حال توسعه و پیشرفت است. وسایل این ورزش دارای کیفیت و انواع متنوعی است.
برای تهیه لوازم کراسفیت باکیفیت می توانید از طریق فروشگاه ام دی اسپورت اقدام کنید. کراس فیت ورزشی است که به کاربرد وابسته است و لوازم آن هم این خصوصیت را دارد. وسایل کراسفیت پوشش دهنده مقادیر خیلی زیادی از کاربرد و حرکات درون خود هستند که بیشترین اثر را بر بدن ورزشکار می گذارند.

وسایل بدنسازی چه چیزهایی هستند؟

تهیه لیستی از وسایل بدنسازی کمی چالش برانگیز است. انواع مختلفی از دستگاه های بدنسازی متنوع با انواع برندها در بازار وجود دارند که به فروش می رسند. اما بهتر این است که از مراکز معتبر که دستگاه های باکیفیت و گارانتی دار برای فروش دارند، خرید نمایید. برای خرید ابزار بدنسزی باید در ابتدا آن ها را بشناسید و کاربرد آن ها را هم بدانید. اغلب افراد به دنبال جدیدترین و به روزترین وسایل و تجهیزات بدنسازی هستند.
با استفاده از لوازم بدنسازی می توانید موجب سوخت و ساز منظم بدن و قوی شدن عضلات خود شوید. البته باید برنامه دقیق تمرینی منظمی داشته باشید. از انواع دستگاه های بدنسازی می توان به مهمترین آن ها اشاره کرد. البته دستگاه های بدنسازی بسیار متنوع هستند و باید بر اساس تمرینات و هدفتان نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید. برای خرید تجهیزات بدنسازی باید به  ابعاد دستگاه، طول، عرض، ارتفاع، جنس بدنه و گارانتی آن توجه به خصوصی را داشته باشید.
  • دستگاه بدنسازی قایقی
  • دستگاه بدنسازی میز لاری
  • دستگاه بدنسازی مسگری
  • دستگاه بدنسازی فیله کمر

تمرینات کراسفیت برای چه کسانی مناسب است؟

انتخاب ورزش کراس فیت کاملا به اهداف شما بستگی دارد. اگر می خواهید بدنی قوی و عضلانی داشته باشید و تمرینات سخت گروهی با چالش های زیاد انجام دهید، کراسفیت برای شما مناسب است. اگر بیشتر دنبال رشد عضلات و قدرت هستید و می خواهید چربی سوزی داشته باشید، کراس فیت مناسبتان نیست. برای بهبود وضعیت هوازی می توانید از تمرینات ورزشی سنتی استفاده کنید.

چرا بدنسازی را انتخاب کنم؟

  • با بدنسازی عضلات مختلف بدن رشد می کند. چربیسوزی هم اتفاق می افتد.
  • عضلات از سرشانه تا پا تقویت می شود.
  • استحکام در رباط و استخوان با بدنسازی امکان پذیر است.
  • استرس و اضطراب کم می شود.
  • بهبود روحیه در ورزشکار

چرا ورزش کراس فیت را انتخاب کنیم؟

کراسفیت
  • تمرینات با شدت بالا و چربیسوزی بیشتر در زمان کمتر
  • بهبود ضربان قلب با انجام حرکات کراس فیت با شدت بالا که ضربان قلب را بیشتر کرده و وضعیت خوبی را برای سلامت قلب ایجاد می کند.
  • بهبود تنفس و افزایش عملیات فیزیکی در بدن
  • با وجود اسکات پرشی و پلانک، استقامت بدن بیشتر می شود.
  • نیازی به مصرف غذتهای پرحجم نیست.
  • در ورزش کراس فیت افراد به تمرینات کاردیو می پردازند.

سوالات متداول کراسفیت بهتر است یا بدنسازی؟

آیا کراسفیت باعث ساخت عضلات در بدن می شود؟
کراس فیت باعث رشد عضلات و بیشتر شدن استقامت در ورزشکاران می شود.
آیا بدنسازی در سلامت روانی تاثیر دارد؟
بله ورزش بدنسازی باعث می شود تا خون بیشتری به مغز شما برسد و مغز آماده پردازش بیشتری می شود. میزان ترشح هورمون ها هم در بدن تنظیم می شود و احساس شادی بیشتری در ورزشکار ایجاد می کند.
آیا ورزش هوازی باعث کم شدن حجم عضلات می شود؟
خیر. ورزش های هوازی علاوه بر اینکه باعث دفع سموم از بدن می شوند، در رشد ماهیچه ها هم تاثیر بسیار زیادی دارند. 3 بار در هفته و هر بار تایم 45 دقیقه ای برای انجام ورزش های هوازی بسیار مناسب است. اگر وزن بالایی هم دارند با ورزش های هوازی و رعایت رژیم غذایی می توانید لاغر شوید. 
مقالات مرتبط
ارسال نظر