یک ساعت پیاده روی چقدر کالری می سوزاند؟

17 7/ 1400

چکیده مطلب:

با یک ساعت پیاده روی چقدر کالری بسوزانیم و چگونه با پیاده روی کالری بسوزانیم و لاغر شویم؟


یک ساعت پیاده روی چقدر کالری می سوزاند؟

اگر می خواهید لاغر شوید و وزن کم کنید، پیاده روی یک انتخاب عالی است. افرادی که اضافه وزن دارند می توانند با پیاده روی لاغر شوند. اما پیاده روی فواید بیشتری هم دارند که در این مطلب تحت عنوان یک ساعت پیاده روی چقدر کالری می سوزاند؟ به فواید این ورزش می پردازیم.

کاهش وزن به عوامل مختلفی مثل وزن، سرعت در راه رفتن و پستی و بلندی بستگی دارد. پس وزن و نوع پیاده روی شما در لاغر کردن و کاهش وزن تاثیر زیادی دارد. ولی به طور متوسط می توان اینگونه گفت که یک ساعت پیاده روی چقدر کالری می سوزاند؟
  • شخصی با وزن ۷۰ کیلوگرم با سرعت آهسته حدود ۱۲۰ کالری را می تواند بسوزاند.
  • شخصی با وزن ۷۰ کیلوگرم با سرعت متوسط حدود ۱۷۰ کالری را می تواند بسوزاند.
  • شخصی با وزن ۷۰ کیلوگرم با سرعت زیاد حدود ۳۰۰ کالری را می تواند بسوزاند.

لاغری با پیاده روی
چگونه بیشتر کالری سوزی کنیم؟

مقدار کالری سوزی  با پیاده روی خیلی فراتر از این است که به وزن و سرعت فرد بستگی داشته یاشد. در ادامه به مواردی که باعث می شود کالری سوزی در شما بیشتر شود، اشاره می کنیم.
پیاده روی در سربالایی باعث می شود که شما کالری بیشتری را بسوزانید. البته این پیاده روی برای کسانی مناسب است که ناراحتی درد زانو ندارند.
اگر نمی توانید خیلی به پیاده روی خود سرعت دهید، می توانید یک دقیقه به پیاد روی خودتان اضافه کنید.
رکورد پیاده روی قبلی خودتان را بشکنید. در اواخر هفته خوب است که نیم ساعت به پیاده روی خودتان اضافه کنید.
با پر کردن کوله خود در هنگام پیاده روی وزن بیشتری را می کشید و کالری سوزی در شما بیشتر می شود.
ابتدا پیاده روی آرام داشته باشید و کم کم به سمت آران دویدن تمایل پیدا گنید تا کالری بیشتری را بسوزانید.

انجام ورزش های هوازی در لاغری

افرادی که اضافه وزن دارند و دچار چاقی شکمی هستید، باید ورزش های هوازی انجام دهید. پیاده روی و راه رفتن از ورزش های هوازی است که باعث سوزاندن کالری می شود. ولی اگر نحوه صحیحی از پیاده روی را انجام دهید تاثیر بهتری در لاغری شکم و پهلو ایجاد می کند. باید پیاده روی و ورزش های هوازی را مرتب و روتین انجام داد تا تاثیرگذار باشد. پیاده روی را وارد زندگی روزانه خود کنید تا از سلامت بدنی برخوردار باشید.

پیاده روی برای لاغری شکم

بدن شما برای همه واکنش های شیمیایی مثل نفس کشیدن، فکر کردن و دیگر کارها نیاز به انرژی دارد. اما این انرژِی و کالری مورد نیاز در هر فردی فرق دارد و متفاوت است. امروزه به دلیل مشاغل پشت میزی اکثر افراد فعالیت کمی دارند و در نتیجه دچار اضافه وزن می شوند. با وارد کردن برنامه پیاده روی میتوان از ایجاد چاقی و مشکلاتی که برای سلامتی افراد ایجا می شود جلوگیری کرد.
افراد می توانند با ۱٫۶ کیلومتر پیاده روی کردن با توجه به جنسیت و وزن حدود ۱۰۰ کالری را بسوزانند. پس هم پیاده روی و هم دویدن باعث سوزاندن کالری می شوند.
خوب است در جاهایی که شیب دارد بیشتر پیاده روی کنید.

حفظ عضلات با پیاده روی

وقتی کالری می سوزانید و چربی از بین می رود، بدن ممکن است مقداری عضله هم بسوزاند. این اصلا خوب نیست و عضله سوخت و ساز خوبی در بدن ایجاد می کند. با داشتن بافتی عضلانی می توان کالری بیشتری را سوزاند و وزن بیشتری کم کرد. اما با پیاده روی می توانید از آب شدن بافت عضلانی بدنتان جلوگیری کنید. با این کار جلو افت سوخت و ساز بدن شما گرفته می شود. کاهش وزن خیلی خوبی خواهید داشت و نتیجه ای را گرفتید برایتان حفظ می کند.

پیاده روی و چربیسوزی
پیاده روی و سوزاندن چربی شکمی

چربی هایی که در قسمت میانی بدن شما قرار دارد برای سلامتی بسیار ضرر دارد. برای از بین بردن چربی های شمکی انجام ورزش های هوازی مثل پیاده روی بسیار مفید است. با داشتن یک برنامه غذایی و انجام روتین پیاده روی روزانه می توانید به از بین بردن چربی های شکمی خود کمک کنید.

چقدر پیاده روی کنیم تا لاغر شویم؟

اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید باید حدود 2000 قدم برداریدکه برابر است با سوزاندن حدود 100 کالری است. با گام شمار می توانید تعداد قدم ها و مسافتی را که پیاد روی کرده اید را محاسبه کنید و میزان سوخت کالری تان را بدانید. روزانه گام هایی را به برنامه لاغری با پیاده روی خود بیافزایید.
روش اصولی پیاده روی این است که چانه خود را به سمت بالا نگه دارید و چشمانتان را متمرکز به جلو نگه دارید. شکمتان را به عقب برده و گام هایی بلند را بردارید. این سبک درست پیاده روی برای سوزاندن کالری است.

برای لاغر شدن چند بار پیاده روی کنیم؟

برای پیاده روی ابتدا باید از سلامت بدن خود مطمئن باشید. خوب است که 3 روز در هفته با مدت زمان 20 دقیقه پیاده روی کنید. به تدریج می توانید این مقدار را بیشتر کرده و یک ساعت پیاده روی در روز هم برسید. با این برنامه و رعایت رژیم غذایی خیلی سریع لاغر می شوید.

تثبیت وزن با پیاده روی

برای انکه وزن خودتان را با پیاده روی تثبیت کنید، باید حداقل 150 دقیقه در هفته را پیاده روی کنید. اگر هم وزن زیادی را از دست داده اید حداقل 200 دقیقه در هفته پیاده روی داشته باشید. با ورزش کردن و پیاده روی می توانید وزن از دست داده خود را ثابت نگه دارید تا باز نگردد.
لاغری با پیاده روی
پیاده روی با تردمیل
اگر امکان پیاده روی بیرون از منزل را ندارید می توانید با تهیه دستگاه ورزشی تردمیل خیلی راحت در خانه ورزش کنید. در هنگام استفاده از دستگاه تردمیل باید حتما درباره درست دویدن و پیاده روی با تردمیل آگاهی داشته باشید. با داشتن تردمیل در هر ساعت از روز می توانید پیده روی کنید و شیب و سرعت را هم تنظیم کنید. استفاده از تردمیل هم دارای محدودیت هایی است که نباید بیش از حد هم ار این دستگاه استفاده کرد و ضررهایی دارد.
قبل از اینکه بخواهید از تردمیل استفاده کنید باید بدن خودتان را گرم کنید. برای شروع حتما دستگاه در شیب صفر درجه باشد و به خودتان فشار وارد نکنید. تفکر انجام ورزش سخت و زیاد با تردمیل هم اشتباه است . مضر است. پس توصیه ما این است که حتما زیر نظر مربی کار با تردمیل را اصولی یاد بگیرید.
مقالات مرتبط
ارسال نظر