ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

31 5/ 1400

چکیده مطلب:

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟


ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

مسما درباره ورزش کراس فیت شنیده اید که باعث سلامتی شده و طرفدران زیادی هم دارد. افرادی که تمرینات سختی را انجام می دهند و عرق می ریزند و عاشق این ورزش هستند را هم دیده اید. اما در این مطلب هم درباره ورزش کراس فیت و هم اینکه ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است بیشتر می خوانیم.
کراسفیت ورزشی است که از تمرینات سخت قدرتی و استقامتی تشکیل شده است. ورزش کراس فیت بر توان هوازی و استقامتی و قدرت تعریف شده است. این حرکات بر پایه حرکان نشستن و بلند شدن و اسکوات انجام می شود. بیشتر افراد از کودکان تا بزرگسالان می توانند این تمرینات را انجام دهند، فقط سرعت انجام حرکات در افراد مختلف متغیر است. اگر کودکان در کودکی ورزش های کراس فیت را بیاموزند و انجام دهند، سلامتی آنان در بزرگسالی تنظیم می شود و قدرت بدنی بالایی پیدا می کنند.

ورزش کراس فیت
محدودیت های ورزش کراس فیت

انجام ورزش کراس فیت مانند هر تمرین دیگری اگر با شدت بالا انجام شود ممکن است که خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. تقریبا با توجه به تحقیقات 20 درصد از افراد در هنگام مسابقات کراس فیت صدمه می بینند. برای انجام ورزش کراس فیت حتما باید آمادگی جسمانی داشته باشید و حرکات را درست و اصولی انجام دهید. بیشتر آسیب ها در ورزش کراس فیت هنگام خستگی ورزشکار رخ می دهد.

کراس فیت برای بانوان

ورزش کراس فیت برای زنان هم در سرتاسر دنیا انجام می گیرد که زیربنایش ورزش ایمن، موثر و تغذیه سالم می باشد. خانم ها از ورزش کراس فیت برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند. زنانی که ورزش کراس فیت را انجام می دهند، برای تقویت قدرت، تناسب اندام و اعتماد به نفس خود  این تمرینات را انجام داده  و وقتی نوبت به برابری می رسد، مسلما زنان کراس فیترز انتظار جهانی برابر را هم دارند.
افراد بسیاری از بانوانی که ورزش کراس فیت انجام می دهند ادعای برابری و رقابت با مردان را دارند. در واقع این نشان می دهد که کراس فیت توانایی افراد را بالا می برد.

فواید ورزش کراس فیت

  • کراس فیت ورزشی است که در دسترس همه است و می توانند انجام دهند.
  • همه افراد می توانند و توانایی انجام ورزش کراس فیت را دارند.
  • کراس فیت روحیه ورزش و رقابت در افراد ایجاد می کند. کراس فیت ایجاد انگیزه می کند.
  • بالا بردن استقامت قلبی و تنفسی
  • ایجاد فرزی و چابکی
  • کاهش وزن
  • بالا بردن تعادل
  • تنفس بهتر در افراد
  • زمان ورزش کمتر و نتیجه ای بهتر

فواید کراس فیت
لوازم کراس فیت

ابزار ورزش کراس فیت به سه دسته و گروه تقسیم می شود.
  1. تمرین با وزنه
  2. تمرین با وزن بدن
  3. تمرینات هوازی
لوازم تمرین با وزنه کرس فیت
معمولا در تمرینات کراس فیت با وزنه از وزنه های آزاد استفاده می شود. این تمرینات برای بالا بردن قدرت و استقامت ورزشکار است. مقر اسکوات، میز پرس سینه، کتل بل، هالتر، دمبل، توپ تنیس و توپ مدیسن و جلیقه قدرت از این نوع ابزار است.
لوازم تمرین کراس فیت با وزن بدن
در این نوع تمرینات که با وزن بدن در کراس فیت انجام می گیرد، می توان به حلقه ژیمناستیک و جعبه کراس فیت و مقر دراز نشست و میله بارفیکس اشاره داشت.
لوازم هوازی کرس فیت
 دوچرخه ثابت، تردمیل برقی و مکانیکی، بتل روپ، سورتمه کراس‌فیت، ماسک کراس‌فیت و طناب از آشناترین ابزارهایی هستند که کراس‌فیت کارها از آن‌ها برای بالا برن توان هوازی خودشان بهره می برند.

کاهش خطر و اسیب در کراس فیت

اگر دوست دارید که ورزش کرس فیت را انجام دهید باید به سه نکته مهم دقت نمایید. اول اینکه باشگاه خوبی را برای ورزش کراس فیت انتخاب کنید. باشگاهی که ابزار و وسایل لازم را برای انجام ورزش کراس فیت دارند. یک باشگاه خوب برای ورزش کراس فیت باید فضای خوبی زا هم برای انجام این ورزش داشته باشد. کیفیت ساخت ابزار و وسایل کراس فیت بسیار مهم است تا ورزشکار آسیب نبیند.
در حالت بعدی یک مربی خوب و باتجربه را برای انجام حرکات ورزش کراس فیت خودتان انتخاب کنید. حتما اینگونه نیست که یک ورزشکار خوب مربی خوبی هم هست. مربی خوب باید بدن انسان را خیلی خوب بشناسد و متخصص در تمرینات ورزشی باشد.
مورد سوم این است که حرکات را در فرم درست انجام دهید. اگر باشگاه خوبی را انتخاب کنید و مربی خوبی هم داشته باشید، در نهایت این شما هستید که باید تمرینات را انجام دهید. خم نشدن و قوز نکردن و همچنین جلو نرفتن از موارد مهم در ورزش کراس فیت است. صاف نگه نداشتن پشت و جلو بردن بیش از اندازه زانو ممکن است صدمات زیادی به ستون فقرات و زانوهای ورزشکار وارد کند.

کراس فیت
شروع ورزش کراس فیت

برای اینکه ورزش کراس فیت را شروع کنید، باید ابتدا ورزش روزانه را بشناسید. کراس فیت از ورزش روزانه یا WOD تشکیل شده است. جزئیات ورزش روزانه را برای شروع ورزش کراس فیت حتما فراگیرید.
سخن آخر
در این اواخر ورزش کراس فیت در بین همه افراد محبوبیت پیدا کرده است و همه چه کودکان و چه آقایان و بانوان می توانند این ورزش قدرتی و استقامتی را انجام دهند. با انتخاب وسایل کراس فیت با کیفیت و یک مربی خوب می توانید حرکات ورزشی را با موفقیت انجام داده و آسیبی شما را تهدید نکند.
 
مقالات مرتبط
ارسال نظر