لوازم کراس فیت چه چیزهایی هستند؟

19 5/ 1400

چکیده مطلب:

ورزشکاران این رشته یک تمرین روزانه را به صورت تکی با به همراه مربی به صورت دسته جمعی در کنار کراس فیترهای دیگر در یک سالن ورزشی که به box یا جعبه نیز معروف می باشد، انجام می دهند. یک تمرین کوتاه، بسیار شدید و همراه با تمرینات عملکردی به اشکال مختلف در برنامه روزانه کراس فیت وجود دارد.


کراس فیت چیست؟

ورزشکاران این رشته یک تمرین روزانه را به صورت تکی با به همراه مربی به صورت دسته جمعی در کنار کراس فیترهای دیگر در یک سالن ورزشی که به box یا جعبه نیز معروف می باشد، انجام می دهند. یک تمرین کوتاه، بسیار شدید و همراه با تمرینات عملکردی به اشکال مختلف در برنامه روزانه کراس فیت وجود دارد. این ورزش ابزارهایی هم دارد. حال شاید برای شما سوال پیش آمده که لوازم کراس فیت چه چیزهایی هستند؟ در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. ورزش کراس فیت حرکاتی است که هر فردی در طول روز بارها آن را تکرار می کند و انجام می دهد. مانند کشیدن، هول دادن و ... . ورزش کراس فیت در اصل تمرینات شدید در فواصل زمانی معین بوده که قدرت و استقامت بدنی با تمرینات تنفسی همراه می شوند.
از حرکات عملکردی و سطح پایین آغاز شده و تا سطح بالا شدت می یابد. برای ساخت عضلات از تمرینات اسکات، فشارو وزنه برداری در مدت زمان مشخص و از پیش تعیین شده استفاده می شود. کراس فیت یک تمرین سنتی متفاوت است که ممکن است به شما بگوید چند تکرار را در هر دوره از زمان انجام دهید.

تمرینات کراس فیت چگونه انجام می شود؟

همانطور که در قبل گفته شد، این ورزش هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی یا دسته جمعی در باشگاه مخصوص کراسفیت انجام می شود. اگر هر فرد بخواهد به صورت انفرادی آن را انجام دهد نیازمند این است که سطح مناسبی از تناسب اندارم را دارا باشد. البته باید این نکته را هم خاطر نشان کرد که از حرکات بدون خطر و ایمن آگاهی کامل را داشته باشد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. این حرکات بسیار متعدد و فنون فراوانی را در بر می گیرد به همین خاطر برای ورزش انفرادی باید ملاحظه بیشتری داشت.
تمرینات کراس فیت چگونه انجام می شود؟
به طور معمول انجام حرکات کراس یا بدون استراحت می باشد و یا استراحت بسیار کمی دارد. یکی از دلایلی که این ورزش تاثیر زیادی بر تناسب اندام می گذارد، انفجاری بودن حرکات ان است.
اگر به تنهایی از کراسفیت لذت نمی برید با شرکت در باشگاه با حضور افراد دیگر می توانید انگیزه را در خود زنده کنید. این نوع باشگاه ها مانند باشگاه معمولی نیستند. شما در این اماکن اثری از وسایل بدنسازی و دستگاه های مقاومتی نمی بینید. در عوض این باشگاه دارای لوازم کراس فیت مانند، وزنه های دایره ای المپیک، جعبه های پلیومتریک، توپ های طبی، دمبل و کتل بل است. میله های بارفیکس، طناب های کوهنوردی و حلقه های ژیمناستیک هم از سقف آویزان هستند.

لوازم کراس فیت چه چیزهایی هستند؟

  • دمبل
  • هالتر کراس فیت یا هالتر المپیک
  • دستگاه قایقرانی
  • توپ طبی یا مدیسن بال 
  • کتل بل یا دمبل روسی
  • دستگاه روئینگ و اسکی
  • جلیقه وزنه دار
  • دوچرخه ایربایک
  • دستگاه کلایمر کوه نوردی
  • بتل روپ

آیا کراس فیت برای بانوان مضر می باشد؟

این ورزش در کشور ایران در ابتدا توسط بانوان مورد استقبال بسیار فراوان قرار گرفت. بعد از مدتی آقایان هم روی به ورزش کراس فیت آوردند. کراسفیت از ورزش هایی است که با تمام بدن سازگار است و تمام بدن را درگیر می کند. پس برای انجام این ورززش هیچ گونهترسی به دل خود راه ندهید. یکی از دلایلی که این ورزش برای خانم ها مناسب است، گروهی بودن این ورزش می باشد. که با روحیه بانوان از لحاظ اجتماعی سازگار می باشد. با انجام ورزش کراس فیت می توانید عضلات خود را به بهترین شکل ممکن فرم دهید. بر خلاف تصور غلطی که برخی از بانوان در مورد اینکه، انجام این ورزش باغث زمخت شدن عضلات می شود. این باوری غلط است که باعث شده تا بسیاری را گمراه و از این ورزش محروم کند. پس ما با خیالی راحت ورزش کراسفیت به بانوان توصیه می کنیم.

فاکتورهای اساسی در ورزش کراس فیت

به طور قطع می توان گفت با دانستن این فاکتورها می توانید کراسفیت را به صورت قدرتمند تر و منظم تر انجام دهید.

انجام حرکات صحیح و منظم

طبق گفته بالا چیزی که در این ورزش بسیار مهم است انجام حرکت و بدون خطر است. چرا که کراس فیت ورزشی است که می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. اگر آمادگی انجام تمرین صحیح را ندارید شما نیاز به یک مربی متخصص و آگاه به تمرینات دارید.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که باید به بدنتان گوش دهید. یعنی شما به اندازه ای که تمرین کرده اید می توانید وزنه و یا حرکاتی را انجام دهید. پس اگر بدنتان می گوید متوقف شوید، این کار را انجام دهید و اجازه دهید بازیابی شود. سعی کنید همیشه ضرب آهنگ ورزشتان را حفظ کنید. مقداری از انگیزه تان را حفظ کنید تا روز بعد بتوانید دوباره شروع کنید.

تناسب اندام و فرم بدن

مشخصه اصلی ورزش کراسفیت در مرحله اول آموزش صحیح اجرای حرکت و در مرحله بعد تمرین کردن می باشد. وارد کردن فشار مضاعف نه تنها به تناسب اندام شما کمک نمی کند بلکه باعث بروز آسیب دیدگی های جدی می شود که مدت زمانی طولانی شما را گرفتار خواهد کرد. پس باید به تدریج و مرحله مرحله عضلاتتان را تربیت کنید تا بتوانید به شدت و استقامت تمرینات اضافه کنید و در نتیجه به تناسب اندام برسید.

رژیم غذایی

فاکتور آخر و حائز اهمیت در این ورزش تغذیه و رژیم غذایی می باشد که می تواند در انجام حرکات به شما کمک کند. معمولا در برنامه کراس فیتر ها گوشت و سبزیجات، آجیل و دانه ها، میوه و نشاسته،  و حذف کردن شکر دیده می شود. این رژیم هم به انجام فعالیت بدنی شما کمک می کند و هم به سلامت غذایی.
رژیم غذایی

سخن پایانی

در این مقاله به طور خلاصه کراس فیت و چگونگی انجام تمرینات، لوازم کراسفیت و فاکتورهای اساسی در ورزش کراس فیت را توضیح دادیم. حال اگر برای ما این سوال پیش می اید که لوازم کراس فیت چه چیزهایی هستند؟ می توانید با مراجعه حضوری و حتی غیر حضوری و به صورت اینترنتی از فروشگاه mdsport تمامی لوازم کراسفیت و یا حتی وسایل بدنسازی و یا لوازم یوگا را با بهترین قیمت خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. آیا برای ورزش کراسفیت باید حتما در باشگاه حاضر شویم؟
    خیر، می توانید با خرید لوازم کراس فیت به صورت انفرادی هم تمرینات خود را ادامه دهید.
  2. کتل بل یا دمبل روسی چیست؟
    در حقیقت توپ هایی فولادی چدنی با یک دستگیره می باشند که یکی از تجهیزات اصلی ورزش کراسفیت محسوب می شود.
  3. هالتر المپیک با هالترهای دیگر تفاوتی دارد؟
    بله، هالترهای المپیک معمولا سنگین تر و درازتر از هالترهای استاندارد هستند و برای دوام بیشتر طراحی شده اند.
مقالات مرتبط
ارسال نظر