فواید ورزش یوگای صورت

29 3/ 1400

چکیده مطلب:

ورزش یوگای صورت


ورزش یوگای صورت

مممکن است درباره یوگای صورت چیزهایی شنیده باشید. خوب است که بدانید در یوگای صورت از حرکات داون وارد داگ یا سگ با صورت پایین یا چاتورانگا وجود ندارد. ورزش یوگای صورت بر اساس تمرین بر عضلات صورت است. البته این نکته را باید گفت که بر اساس همان اصول حاکم بر یوگا انجام می شود. از فواید ورزش یوگای صورت این است که عضلات را سفت و محکم می کند. تمرینات یوگای صورت باعث رفع افتادگی در پلک ها هم می شود.

فواید ورزش یوگای صورت

  • از بین بردن خطوط و چروک پیشانی
  • سفت کردن پوست گردن
  • سفت کردن پوست صورت
  • از بین بردن افتادگی در پلک
  • گردش خون و جریان خون در پوستتان را افزایش می دهد.
  • با اثرات جاذبه زمین مقابله می کند.

ورزش یوگای صورت
از بین بردن خطوط پیشانی با یوگای صورت

از فواید ورزش یوگای صورت می توان به از بین بردن خطوط پیشانی با یوگای صورت اشاره کرد. با آرام کردن عضلات پیشانی و استفاده از فشاردرمانی می توان تنش ها را در صورت از بین برد. فشاردرمانی چیزی شبیه به طب سوزنی است.

مراحل از بین بردن خطوط پیشانی با یوگای صورت

  • دو دست خودتان را مشت کنید و بند انگشت میانی و اشاره تان را در مرکز پیشانی خود قرار دهید و فشار دهید.
  • فشار دادن را ادامه داده و در یک زمان دست هایتان را به سمت طرفیت بکشید.
  • در آخر، خیلی آرام دست های خود را بر روی شقیقه فشار دهید.
  • این تمرین را تا 4 بار تکرار کنید.

سفت کردن پوست گردن با ورزش یوگای صورت

از فواید ورزش یوگای صورت می توان به سفت کردن پوست گردن اشاره کرد. این ورزش باعث می شود تا گردن و فک شما سفت شود و از آویزان شدن پوست گردن و غبغب جلوگیری شود.

مراحل سفت کردن پوست گردن با ورزش یوگای صورت

  • لب های خود را تا جایی که می توانید به یک سمت جمع کنید. طوری که در گونه تان احساس کشش کنید.
  • سر خود را به همان سو بچرخانید و سپس سر خود را با زاویه ای 45 درجه در یک زمان بالا ببرید. طوری که در گردن خود احساس کشش را داشته باشید.
  • حدود 4 ثانیه در همین حالت بمانید.
  • دقیقا مثل همین حرکت را در جهت دیگر هم تکرار کنید.

سفت کردن پوست صورت با ورزش یوگا

یکی دیگر از فواید ورزش یوگای صورت سفت کردن پوست صورت است. این ورزش باعث صاف شدن خطوط خنده و رفع افتادگی در پلک و گونه های شما می شود.

مراحل سفت کردن پوست صورت با ورزش یوگا

  • کف دست خود را روی شقیقه قرار دهید.
  • دست ها را به سمت عقب و بالا فشار داده تا دو سمت از صورتتان به بالا کشیده شود.
  • دهان خود را باز کرده و به شکل 0 در بیاورید. فک خود را به پایین اورده و تا جایی این کار را انجام دهید که صورتتان کشیده و بلند بشود.
  • حدود 5 ثانیه در همین حالت بمانید.
  • این تمرین را برای دو تا سه بار دیگر هم تکرار کنید.

سفت شدن پوست صورت با یوگای صورت
از بین بردن افتادگی در پلک با یوگای صورت

این ورزش باعث می شود تا پلک های افتاده و پوست شل و آویزان بالا رود و خطوط خنده هم صاف شود.

مراحل از بین بردن افتادگی در پلک با یوگا

  • شانه های خود را پایین آورده و یک دست را به طور مستقیم بالا برده و بعد آن را روی سرتان قرار دهید. نوک انگشتانتان را هم روی شقیقه خود بگذارید.
  • خیلی آرام با نوک انگشت خود قسمت مورد نظر را فشار داده و صورت را به سمت بالا و عقب بکشید. بعد از ان سرتان را به سمت شانه خود خم کنید.
  • همان طور که خیلی ارام با دهان خود نفس می کشید، در همین حال بمانید.
  • برای بهتر شدن این تمرین بهتر است یک گام بیشتر روید. دست دیگر خود را با زاویه 45 درجه دراز کرده و در یک زمان با عمل بازدم زبان خود را پایین بیاورید و به سوی زمین بچسبانید.  
  • مثل همین حرکت را در سوی دیگر هم امتحان کنید.

چگونگی قرارگیری انگشت ها در تمرین یوگا برای از بین بردن افتادگی در پلک

این را بدانید که محل قرارگیری انگشتان در این تمرین بسیار اهمیت دارد. برای اینکه مطمئن شوید این تمرین را به درستی انجام داده اید، در مقابل آینه انجام دهید.
درست انجام دادن این تمرین اینگونه است که انگشت دوم باید در گوشه بیرونی ابروی شما قرار بگیرد. انگشت سوم شما هم روی شقیقه باشد. در حین انجام این تمرین حتما به محل قرار گیری انگشتانتان دقت کنید.

خطرات احتمالی در یوگای صورت

با یوگای صورت، رژیم ضد پیری در شما ممکن است که نتیجه ای عکس بدهد. برخی از متخصصین می گویند که ایجاد انحراف در صورت شما شاید به چین و چروک بیشتر برسد.
در بعضی از تحقیقات پزشکی به این نتیحه رسیده اند که در اثر تکرار عضلات صورت، ممکن است خطوط پنجه کلاغی و خطوط خنده در صورت ایجاد شود.
اگر با دست های آلوده و عرق کرده این کار را انجام دهید، منافذ پوست شما مسدود می شود. انجمن آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که پوست صورتتان را برای جلوگیری از ایجاد آکنه لمس نکنید.

یوگای صورت برای لاغری

از فواید ورزش یوگای صورت می توان به لاغری صورت در آن اشاره کرد. سرعت یوگا در لاغری صورت خیلی سریع نیست. نسبت به دیگر روش ها کندتر پیش می رود ولی می توان با گذشت تقریبا سه ماه نتایج خوب و مثبت را ببینید.

تکنیک های یوگای صورت برای لاغری

  • سیما مودرا یا ژست شیر
  • حالت قفل شدن زبان
  • حالت چانه قفل
  • بالابردن گونه
  • تکنیک دهان شویه
  • آزاد شدن فک
  • تمرکز چشم
  • دمیدن هوا

لاغری صورت با یوگا
زمان تاثیر یوگای صورت بر پوست

اگر به صورت مرتب و روتین هر روز 10 تا 15 دقیقه تمرینات را در قسمت بالا و پایین صورت انجام دهید، نتایج اولیه را در مدت زمان 10 روز می توان دید. بعد از هر جلسه احساس آرامش روی عضلات صورتتان را احساس خواهید کرد. بعد از دو ماه می توانید سفت شدن عضلات و سالن بودن پوست را احساس خواهید کرد.
بعد از گذشت چهار ماه که تمرینات و و رزش یوگای صورت را ادامه دادید، متوجه کم شدن چروک های پوستی خود می شوید. یوگا باعث تولید الاستین و کلاژن بر روی پوست شما می شود.

آیا  ورزش یوگای صورت ایمن است؟

یوگا به هر شکلی اگر بر اساس اصول و قوانین خودش انجام شود، ایمن است. بهتر است با یک مربی حضوری و شخصی یوگا تمرینات را انجام دهید.
 
مقالات مرتبط
ارسال نظر