فواید طناب زدن برای لاغری

5 4/ 1400

چکیده مطلب:

طناب زدن برای لاغر شدن


فواید طناب زدن برای لاغری

طناب زدن از آن ورزش هایی است که همه ما در کودکی تجربه انجام آن را داریم. ولی کم کم با بزرگ شدن نسبت به انجام آن بی میل می شویم. شاید از فواید طناب زدن برای لاغری و بدنسازی بی خبر هستیم. در این مقاله درباره فواید طناب زدن و تاثیر آن در زیبایی اندام و سلامتی می خوانیم.
طناب زدن از بهترین ورزش های هوازی است. می توان گفت که از ارزانترین ورزش ها طناب زنی است که باعث لاغری و چربی سوزی زیادی در بدن می شود. از مزایای طناب زدن برای لاغری می توان به موارد زیر اشاره کنیم.
  1. ورزشی ساده و کم خطر است.
  2. طناب زدن در مقایسه با دیگر ورزش های هوازی آسیب کمتری وارد می کند.
  3. از بهترین روش ها برای لاغری است.
  4. با طناب زنی تند مقدار خیلی زیادی کالری می سوزانید.
  5. توانایی در پرش بهتر

فواید طناب زدن در بدنسازی

طناب زدن در بدنسازی
  • طناب زدن به صورت همزمان ترکیبی از فواید و مزایا را برای استخوان ها، تعادل و عضلات ما دارد. در این زمینه حتی بیشتر ورزش ها هم با آن قابل مقایسه نیستند.
  • طناب زدن باعث افزایش ضربان قلب می شود. یک مزیت خوب دیگری که طناب زدن دارد، این است که تنظیم میزان شدت در آن زیاد است. این در حالی است که طناب زدن ارام هم حرکتی خیلی خوب برای گرم کردن است. اگر طناب زدن را تند انجام دهید، بعد از دو دقیقه به نفس نفس زدن می افتید.
  • هماهنگ سازی کامل بدن یکی دیگر از فواید ورزش طناب زدن است. زمانبندی دقیق بین دست و پا باعث می شود که ارتباط بالاتنه با پایین تنه با مغز برقرار بشود. در این ورزش مغز و عضلات بدن بدون هماهنگی نمی توانند درست عمل کنند. وقتی سن بالا می رود، این ورزش خیلی خوب می تواند کمک کند که عضلات بدن با هم هماهنگی پیدا کنند.
  • طناب زدن برای لاغری باعث می شود که عضلات بالاتنه کاملا درگیر شوند. در واقع مجموعه ای از عضلات بازو، شانه و کمر در این ورزش درگیر می شوند.
  • ورزشی موثر برای افزایش سرعت و چابکی است.

نحوه طناب زدن برای لاغری

  • قبا از اینکه طناب زدن را شروع کنید، پاها را بر روی طناب و نگه داشتن دستگیره های طناب متمرکز کنید. طناب بهتر است تا جایی کوتاه بشود که چاله زیر بغلتان را لمس کند.
  • بهتر است برای طناب زدن برای لاغری از یک طناب خوب و باکیفیت استفاده کنید.
  • از کتونی های ورزشی در هنگام طناب زدن استفاده کنید. البته طناب زدن با پای برهنه هم باعث می شود در پاهای شما استحکام بیشتری ایجاد شود.
  • در فضایی به اندازه 2 در 2 متر، تمرین طناب زدن برای لاغری را انجام دهید.
  • برای گرم کردن ابتدا طناب زدن را روی دو پا و به صورت سرعتی به مدت 30 ثانیه انجام دهید.
  • در هنگام طناب زنی باید دست های شما به طور دورانی چرخیده شود.
  • دقت کنید که ارتفاع پاهای شما در هنگام چرخش خیلی بالا نباشد.
  • دست و شانه هایتان در هنگام طناب زدن نچرخد.
  • دنبال پیدا کردن یک نوع از ریتم باشید.
  • خانم ها در هنگام طناب زدن حتما از سینه بند استفاده کنند.
  • اگر برای لاغر شدن طناب می زنید، روی فرش یا سرامیک طناب نزنید. فرش باعث می شود که تاثیرات مثبت در طناب زدن کمتر شود.

طناب زدن برای لاغری شکم

لاغری شکم با طناب زنی
رعایت تغذیه مهمترین کار برای لاغری شکم است. اما یک تمرین خیلی خوب برای فیت شدن، طناب زنی است. طناب زنی تمرینی هوازی و متناوب با شدت بالا است. طناب زنی در لاغری شکم و پهلو بسیار تاثیرگذار است. در کنار داشتن رژیم غذایی انجام دادن طناب زدن برای لاغری نتیجه را موثرتر می کند.

کاهش صدمات پا و مچ با طناب زدن

ورزشکارانی که در رشته های بیسبال، بسکتبال، تنیس و فوتبال فعالیت دارند، در معرض آسیب مچ پا هستند. طناب زدن هم باعث بیشتر شدن و افزایش هماهنگی در قسمت پایین تنه می شود.

اصول شروع طناب زنی

در ایتدا باید طناب خودتان را تهیه کنید. این طناب خوب است از جنس پلاستیک و پوشش اسفنجی باشد. خوب است که طناب شما مقداری سنگین باشد تا احساس راحتی داشته باشید.
تعیین سایز طناب برای طناب زنی
طناب را در وسط کف پای خود قرار بدهید. اگر دسته های آن آن به زیر بغل شما برسد دارای اندازه مناسبی است.
تعیین جای مناسب برای طناب زدن
جای مناسبی را برای طناب زدن انتخاب کنید. اگر پابرهنه هستید، سطوح تخت را انتخاب نکنید. از کفش ورزشی مناسبی استفاده کنید تا پا و قوزک پای شما صدمه نبیند. خودتان را به مدت 5 دقیقه گرم کنید. برای گرم کردن می توانید راه بروید.
سطح مناسب برای طناب زدن
طناب زنی نباید روی فرش و یا آسفالت انجام شود. باید این ورزش روی سطوحی انجام شود که ضربه را جذب می کنند. کف چوبی یا سطوح صاف برای جلوگیری از صدمه زدن مناسب است.
خنک کردن بدن بعد از طناب زدن برای لاغری
بهتر است بعد از تمام شدن ورزش طناب زنی، بدن خود را سرد کنید. این کار باعث می شود تا گرفتگی عضلات پیدا نکنید. این ورزش یک ورزش کاردیو است. پس بهتر است پس از انجام آن یک وعده کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید.
سخن آخر
در این مطلب از فواید طناب زدن برای لاغری مواردی را عنوان کردیم. با نحوه درست طناب زنی برای بدنسازی و نکات مهم ان صحبت کردیم. امیدواریم با یک برنامه خوب و کامل به اندام دلخواهتان برسید و زیبایی و سلامتی را توامان و در کنار هم داشته باشید.
 
مقالات مرتبط
ارسال نظر