بهترین تمرینات بدنسازی برای ورزش صخره نوردی

19 10/ 1400

چکیده مطلب:

مهیج ترین و پر چالش ترین ورزش ها، ورزش صخره نوردی بوده که به آمادگی بدنی بالا نیاز داشته و برای دانستن بهترین تمرینات برای این ورزش باماباشید.


اگر به دنبال شناخت بهترین تمرینات بدنسازی برای صخره نوردی می باشید تا بتوانید ورزشی پر هیجان و چالش برانگیز را تجربه کنید، با ما باشید. امروزه ورزش های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که هر فرد بسته به توانایی های فیزیکی بدن خود و علاقه خود می تواند آنها را انجام دهد.
اما برخی افراد هستند که قصد دارند ورزشی را انجام دهند که پرهیجان بوده و با چالش های متفاوت رو به رو شوند. یکی از بهترین این ورزش ها ورزش صخره نوردی می باشد، که به آمادگی جسمانی بسیار بالایی نیاز دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از بهترین وسایل بدنسازی ساده که می توانید با انجام تمرین با استفاده از آنها به هدف خود برسید.

درباره تمرینات بدنسازی برای صخره نوردی

مهم ترین هدف در ورزش صخره نوردی رسیدن به بالاترین قله کوه می باشد که کاری چالش برانگیز می باشد و هر فردی از پس آن بر نمی آید. این رشته ی ورزشی مهیج به آمادگی جسمانی بسیار بالایی نیاز داشته و شما همواره باید در حال انجام تمرینات ورزشی باشید.
شما حتی می توانید بدون مراجعه به باشگاه بدنسازی و یا صخره نوردی این تمرینات را تنها با خرید دمبل و یک سری وسایل ورزشی دیگر در منزل انجام دهید. با ما باشید تا به معرفی این وسایل بدنسازی و تمرینات ورزشی برای انجام ورزش صخره نوردی بپردازیم:

تمرینات بالا تنه

ما با استفاده از تمرین زیر موجب تقویت عضلات بالا تنه خواهیم شد که بسیار برای ورزش صخره نوردی کاربردی می باشد. در این تمرین شما در ابتدا نیاز به یک جفت دمبل داشته، سپس بایستید و دمبل ها را در دستان خود قرار دهید. دمبل ها را باید در حالت اول بالای شانه های خود قرار دهید.
حالا دستان خود را صاف کنید تا دمبل ها در بالای سرتان قرار گیرند، سپس به آرامی دمبل ها را پایین آورده و به صورت ست های مختلف بر حسب نیاز خود این کار را تکرار کنید. در واقع نام این تمرین پرس شانه با استفاده از دمبل می باشد.
تمرین سرشانه

تمرینات پشت بازو

این تمرین ورزشی یکی از مهم ترین تمرینات برای ورزش صخره نوردی می باشد که برای انجام آن احتیاجی به وسایل بدنسازی خاصی نداشته و تنها با استفاده از یک میز و یا تخت می توانید آن را در منزل انجام دهید. شما برای انجام این حرکت باید مطابق عکس پیش رفته و در لبه ی تخت بنشینید به نحوی که پاهایتان بیرون تخت به صورت صاف باشد. سپس از دستان خود کمک گرفته و در لبه ی تخت آنها را قرار دهید.
حال دستان خود را صاف کنید به نحوی که وزنتان روی دست هایتان باشد، سپس تا زاویه 90 درجه دستان خود را پایین بیاورید تا فشار زیادی به پشت بازوی شما بیاید. این کار را تا چند ست 7 تایی تا 12 تایی انجام دهید. اما حتما دقت داشته باشید تا تمرین را به درستی انجام دهید.
تمرین پشت بازو

تمرین بارفیکس

این تمرین بسیار برای افرادی که قصد انجام ورزش صخره نوردی را دارند مفید می باشد و حتما باید این تمرین را انجام دهید. چرا که در تمرین بارفیکس باید آویزان شوید دقیقا همان کاریست که در صخره نوردی باید انجام دهید.

تمرین فرنچیز

در این تمرین شما احتیاج به یک میله بارفیکس داشته اما نباید پایین بیاید. باید با هر بار بالا رفتن 4 ثانیه خود را بالا نگه داشته و در هنگام پایین آمدن زمانی که زاویه آرنج شما به 90 درجه رسید دوباره خود را 4 ثانیه نگه دارید. سپس دوباره بالا رفته و بدون استراحت این تمرین را از 3 تا 5 بار تکرار کنید. اما بین ست های خود حتما مهلت 3 دقیقه ای برای استراحت قرار دهید تا عضلاتتان بیشتر رشد کنند.

تمرین شنا سوئدی

این تمرین یکی از مهمترین و کامل ترین تمرینات برای ورزش صخره نوردی می باشد که انجام آن موجب تقویت تمام عضلات بدنتان می شود. شما برای سخت تر کردن این تمرین می توانید از یک دست و یا سک پا استفاده کنید تا تاثیر بیشتری به روی اندامتان بگذارد.
تمرین شنا سوئدی

تمرین جلوبازو دمبل

برای انجام این تمرین از دمبل هایی که برای انجام تمرین سرشانه انجام دادید می توانید استفاده کنید. شما برای انجام این تمرین ورزشی می توانید هم نشسته و یا ایستاده باشید. دقت داشته باشید برای انجام این تمرین دستان خود را به صورت کامل بالا آورده تا تمام عضلات جلو بازو شما تقویت شوند.
تمرین جلوبازو با دمبل

مچ نشسته تک دمبل

این تمرین کمک بسیار زیادی به تقویت مچ دستان شما می کند که بسیار برای ورزش صخره نوردی حیاتی می باشد. برای انجام این تمرین ابتدا در یک جایی نشسته و سپس یک به یک باید این تمرین را انجام دهید. این تمرین به گونه ای است که باید دمبل را در یک دست گرفته و سپس بالا و پایین بیاورید تا مچتان تقویت شود.
تمرین برای مچ

تمرین اسکات

برای انجام این تمرین در ابتدا می توانید از وزن بدن خود استفاده کنید و حرکت را انجام دهید. اما بهتر است پس از مدتی با خرید هالتر برای منزل این تمرین را به صورت تخصصی تر انجام دهید تا کاملا برای ورزش صخره نوردی آماده باشید.
تمرین اسکات در منزل

ددلیفت تک پا

برای انجام این تمرین از یک جفت دمبل کمک گرفته و یکی از پاهای خود را مانند الاکلنگ بالا بیاورید. به نحوی که با هر بار با بالا آوردن پا از عقب خودتان را به سمت پایین بکشید. این یک تمرین بسیار مفید برای پاها می باشد.
تمرین ددلیفت تک پا

تمرین ساق پا

این تمرین یکی از ساده ترین تمرینات می باشد که برای سختی انجام آن می توانید از یک وزنه و یا دمبل بهره گیرید. سپس روی لبه ی یک تشک وایستاده و سپس به روی نوک انگشتان خود بایستید. این کار موجب افزایش تمرکز ذهنی و تقویت ساق پای شما می شود.
تمرین برای ساق پا

جمع بندی برای بهترین تمرینات در صخره نوردی

امروزه یکی از بهترین و مهیج ترین ورزش ها، ورزش صخره نوردی می باشد که برای انجام آن به آمادگی جسمانی بسیار بالایی نیاز دارید. شما برای انجام این ورزش حتما نیازی به رفتن به باشگاه بدنسازی و یا صخره نوردی ندارید و تنها با تهیه ی یک سری وسایل بدنسازی پرکاربرد می توانید این تمرینات را انجام دهید. تمریناتی که در مقاله بالا گفته شد بسیار برای بدن مفید بوده اما حتما توجه داشته باشید تا به صورت صحیح اجرا کنید تا از مزایای آن به طور کامل بهره مند شوید. شما برای خرید دمبل و یا دیگر وسایل بدنسازی می توانید به سایت فروشگاهی ام دی اسپورت مراجعه کنید.
سوالات متداول
  1. بهترین و کامل ترین تمرین ورزشی برای بدن چه می باشد؟
    هر تمرینی فواید خاص خود را دارد اما به صورت کلی انجام شنا سوئدی تمام عضلات بدن را تحت فشار قرار می دهد.
  2. بهتر است چه نوع دمبلی برای منزل تهیه کنیم؟
    دمبل های وزن متغیر بسیار کم جا بوده و برای آپارتمان ها و منازل بسیار مناسب می باشد.
  3. آسان ترین تمرین برای پا چه می باشد؟
    میزان تمرین برای هر فرد سختی متفاوتی دارد اما تمرین ساق پا برای بسیاری از افراد ساده می باشد.
مقالات مرتبط
ارسال نظر