کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است؟

3 7/ 1400

چکیده مطلب:

کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است تردمیل و یا اسکی فضایی؟ مزیت تردمیل و اسکی فضایی در چربی سوزی


کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است؟

امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و غذاهای فست فود افراد دچار اضافه وزن شده اند. جرای از اینکه چربی زیاد و اضافه وزن باعث به جود آمدن بیماری در افراد می شود، تناسب اندام را هم ناموزون می کند. در این مقاله تحت عنوان کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است؟ به مقایسه دستگاه تردمیل و اسکی فضایی می پردازیم.
با توجه پژوهش های انجام شده در کالج پزشکی و ورزشی در امریکا، باید به مدت 3 روز در هفته و بین 60 تا 90 دقیقه در هفته ورزش های هوازی انجام شود. دستگاه هایی مثل تردمیل و اسکی فضایی هر دو برای سوزاندن چربی بسیار مناسب هستند. با این دو دستگاه می توان کاهش وزن پیدا کرد و چربی های اضافی بدن را از بین برد. اما کدام دستگاه چربی سوز برای سوزاندن چربی می تواند بهتر باشد؟ با ما همراه باشید.

تردمیل و اسکی فضایی
تفاوت تردمیل با اسکی فضایی چیست؟

همانطور که می دانید، ورزش های هوازی برای سوزاندن چربی بسیار موثر هستند. ضربان قلب با انجام تمرینات هوازی بالا می رود و چربی سوزی در بدن انجام می شود. می توان گفت که دو دستگاه تردمیل و اسکی فضایی در اینکه چه عضلاتی را هدف قرار می دهند، متفاوت اند و فرق دارند.
در دستگاه اسکی فضایی می توانید دو نوع حرکت ورزشی چربی سوز را همزمان انجام دهید. یکی راه رفتن ریتمیک است و دیگری کوهنوردی است که با این وسیله می توان انجام داد. بعضی از دستگاه های اسکی فضایی دارای دو دستگیره هستند که می توانید در هنگام تمرین خود را به جلو و عقب بکشانید. این کار را با قدرت می توانید انجام دهید و عضلات دست و پای خودتان را تقویت کنید.
میزان کالری که در حین کار با این دستگاه می سوزانید به مقدار سطح شیب دستگاه بستگی دارد. سرعت حرکت و اندازه مقاومت شما هم در سوزاندن چربی اثر دارد. در اسکی فضایی به عضلات پشت و مفاصل شما فشار زیادی وارد نکرده و در واقع ورزش کم تحرکی به حساب می اید.
یک دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی تردمیل است. با استفاده از این وسیله می توانید در خانه راه بروید. به عقب هم می توانید راه بروید. سرعت خود را در این وسیله می توانید تنظیم کنید و هرچه که سرعت بیشتری داشته باشید، چربی سوزی و کالری سوزی بیشتری هم خواهید داشت. سطح شیب دار را هم می توانید با این وسیله تنظیم کنید.

تردمیل بیشتر کالری می سوزاند یا اسکی فضایی؟

باید درباره اینکه کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است بگوییم که جدا از نوع دستگاه، میزان چربی سوزی در افراد به وزن افراد، شدت ورزش و تمرین هم بستگی دارد. معمولا افراد مبتدی، کالری بیشتری را نسبت به افراد دیگر می سوزانند. حال این ربطی به نوع دستگاه هم ندارد. می خواهد تردمیل باشد، یا اسکی فضایی باشد.
انتخاب اسکی فضایی برای چربی سوزی بیشتر بسیار مناسب است. می توانید سختی و مقاومت دستگاه را خودتان تنظیم کنید. با اسکی فضایی بدون اینکه به کمر و یا مفاصل شما آسیب برسد می توانید چربیسوزی کنید. در هنگام استفاده از این وسیله قوز نکنید.
با تردمیل هم می توانید کالری زیادی بسوزانید اما بستگی به سرعت و شیب دستگاه هم دارد. اگر می خواهید با تردمیل چربی زیادی را بسوزانید، سرعت خود را بالا برده و شیب دستگاه را بیشتر کنید. اگر مبتدی هستید در جلسات اول آهسته روی تردمیل راه بروید.
حال در پاسخ کدام دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی بهتر است؟ تردمیل یا اسکی فضایی باید بگوییم که به الویت ها و اهداف شما در چربی سوزی بستگی دارد. از مزایای اسکی فضایی به تردمیل می توان موارد زیز را بیان کرد.

چربی سوزی با تردمیل و اسکی فضایی
مزیت اسکی فضایی نسبت به تردمیل چیست؟

  • کار کردن و تمرین بر روی اسکی فضایی، تمریت کم تحرکی است و فشازی بر کمر و مفاصل و باسن و زانو وارد نمی کند.
  • با استفاده از دستگیره های متحرک در اسکی فضایی می توانید بازوها و دست های خود را قوی کنید و چربی سوزی را انجام دهید. پس کالری بیشتری هم می سوزانید.
  • بر روی دستگاه اسکی فضایی به سرعت پدال بزنید. این کار باعث می شود که عضلات پشت ران شما تقویت شود. تاثیر بیشتری در زمانی که رو به جلو پدال می زنید را احساس می کنید.
  • چربی سوزی روی دستگاه اسکی فضایی در شرایط یکسان با تردمیل بیشتر است.
  • در هنگام کار با اسکی فضایی ضربان قلب شما با فعالیت سریع باید بالا باشد.

مزیت تردمیل چیست؟

  • طرفداران بسیاری دارد.
  • با دویدن و سرعت بالا میتوان چربی سوزی بالایی را داشت.
  • شرایط مسابقه با تردمیل شبیه سازی می شود.
  • سلامت روان و انگیزش با تردمیل بیشتر می شود.
  • تقویت سلامت قلب
  • بهبود انعطاف پذیری مفاصل را دارد.
  • تردمیل راحت و ایمن است.
  • ایجاد تراکم استخوان و قوی تر کردن استخوان ها
  • استفاده آسان
  • عضله سازی
  • در اختیار داشتن کنترل شرایط

چربیسوزی با تردمیل
مزیت کار با اسکی فضایی چیست؟

  • تقویت عضلات سرینی و ماهیچه سرینی بزرگ
  • تقویت عضلات همسترینگ
  • چربی سوزی بالا
  • تقویت بازوها و بالا تنه

نکات مهم در حین استفاده از تردمیل و اسکی فضایی

پس از انکه تمرینات شما با دستگاه های چربی سوز تمام م شود باید تمرینات کششی انجام دهید. آب هم زیاد بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.
این مورد مهم است که بدانید، هر دو نوع از این دستگاه ها عضلات مختلفی را تحت فشار قرار می دهد. پس نتایج متفاوتی را از هر دستگاه شاهد هستید.
 
 
اگر مبتدی هستید و می خواهید چربی زیادی بسوزانید بهتر است بیشتر از دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید. ولی باز هم با توجه به شرایط بدنیتان انتخاب کنید کدام دستگاه می تواند برای شما مناسب تر باشد.
 
مقالات مرتبط
ارسال نظر