آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟

18 5/ 1400

چکیده مطلب:

آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟ ایروبیک شکلی از ورزش است که ترکیبی از ورزش های هوازی موزون با کشش و قدرت با هدف بهبود تناسب اندام مثل انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، قلب و تناسب اندام عروقی می باشد. شما با خرید دمبل می توانید ورزش را شروع کنید.


ورزش ایروبیک

ایروبیک شکلی از ورزش است که ترکیبی از ورزش های هوازی موزون با کشش و قدرت با هدف بهبود تناسب اندام مثل انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، قلب و تناسب اندام عروقی می باشد. ورزش ایروبیک معمولا به صورت گروهی با مربی تناسب اندام و به همراه موسیقی انجام می شود. هرچند می توان آن را انفرادیو بدون موسیقی هم انجام داد. هدف اصلی این ورزش، جلوگیری از بیماری ها و ارتقای آمادگی جسمانی است. کلاس های ایروبیک در سطوح مختلف آسان و سخت تقسیم بندی شده است. حال سوالی که در ذهن شما به وجود می آید این است که این ورزش را می توان بدون هیچگونه وسیله ای انجام داد یا آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟
ورزش ایروبیک به دلیل ترشح هورمون اندروفین حس نشاط و شادابی را در فرد و زنده می کند، و همچنین باعث جلوگیری از افسردگی، بی حوصلگی، استرس و اضطراب می شود. ورزش ایروبیک به دلیل اینکه ورزشی با شدت تمرین بالا و زمان تمرین کم است باعث تعلیم سیستم تنفس و قلب می شود. به طور کلی می توان گفت ورزش ایروبیک یکی از بهترین ورزش های حرکتی می باشد که از بیماری ها جلوگیری می کند و باعث تقویت بدن می شود.

ورزش ایروبیک

آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟

هالتر، دمبل، وزنه و سیم کش جزو وسایل بدنسازی و لوازم ایروبیک هستند و جزو فعالیت های غیر هوازی به حساب می آیند. فعالیت هایی که با دستگاه صورت می گیرد را غیر هوازی می نامیم. قطعا ورزش ایروبیک به دلیل کلسیم سازی و بالا بردن سطح قدرت و استقامت بدن، یکی از موثر ترین راه های جلوگیری از پوکی استخوان می باشد.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت ورزش ایروبیک، کم هزینه بودن آن است. یعنی شما اگر قادر به پرداخت هزینه باشگاه نیستید و یا حتی دوست ندارد که این ورزش را به صورت گروهی انجام دهید. می توانید با خرید دمبل و یا خرید هالتر، در خانه مشغول به فعالیت شوید و یک باشگاه خانگی برای خود داشته باشید.

شرایط سنی برای ورزش

اگر بخواهیم به طور کلی و خلاصه بگوییم، ورزش کردن مخصوص مقطع سنی خاصی نمی باشد و همه در هر شرایط سنی می توانند ورزش کنند و بدن خود را تقویت کنند. اما باید چند نکته را هم در نظر بگیریم.
اگر قرار است به تمرینات بدنسازی بپردازید(پسران) بهترین سن برای شروع بعد از 15 سالگی است. چرا که هیچ فردی قبل از بلوغ نباید به ورزش های سنگین و قدرتی بپردازد. در عوض بهتر است برای سنین قبل از بلوغ به همراه والدین یا مربی به تمرینات ایروبیک پرداخت. سوالی که پیش می آید این است که برای تمرین خصوصی در منزل آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با هزینه بسیار کم در حد خرید دمبل و یا خرید هالتر می توان ورزش ایروبیک را شروع کرد.

ایروبیک در زنان

بر خلاف تصور غلط خانم ها که فکر می کنند اگر با دستگاه کار کنند بدن آن ها عضلانی و مردانه می شود. در این رابطه باید گفت که میزان ساخت عضله در بین خانم ها و آقایان و یا حتی افراد مختلف متفاوت است. چرا که بدن خانم ها به خاطر اختلافات هورمونی که با آقایان دارد واکنش متفاوتی نسبت به این تمرینات نشان خواهد داد.
همه ی ما می دانیم که هورمون تستسترون عنصر تاثیر گذار در تقویت و بهبود حجم عضله می باشد. پس به دلیل اینکه ترشح این هورمون در خانم ها کمتر از مردان است، تمرینات به دستگاه در خانم ها باعث عضلانی شدن و مردانه شدن بدن آن ها نخواهد شد. بلکه خانم ها می توانند با برنامه ریزی و برنامه تمرینی مناسب، بدن خود را سفت کنند و به فرم ایده آل برسند.
ایروبیک در زنان

اهمیت آب در بدنسازی

همانطور که می دانید دو سوم بدن هر فردی را آب تشکیل داده است. پس میزان مصرف آب در سوخت و ساز بدن تاثیر زیادی دارد. حال شما وقتی ورزش می کنید با عرق کردن باعث کم شدن آب بدن می شوید و باید به طور مداوم و اصولی آب بنوشید.
تفکر غلطی که در مورد آب وجود دارد این است که خوردن آب زیاد در طول روز باعث چاق شدن می شود. آب فاقد کالری می باشد و به هیچ عنوان خوردن آب زیاد در طول شبانه روز چاق کننده نیست چه بسا برای بدن بسیار مفید است. اگر شما دچار کمبود آب باشید باعث کوچکتر کردن عضلات خود می شوید. چرا که یکی از مهمترین تغذیه های بدن آب می باشد.
در طول شبانه روز باید چندین وعده آب نوشید. در بین دو وعده غذایی، در هنگام کار کردن، در هنگام مسافرت و ... باید آب نوشید. کمبود آب می تواند فرآیند جسمی و ذهنی هر فردی را دچار اختلال کند. این موضوع برای ورزشکاران بسیار حیاتی است. کاهش آب بدن حین تمرینات موجب خستگی، گرفتگی عضلات، اضطراب و بی حالی می شود که این موارد باعث کاهش عملکرد ورزشکار می شود.
اهمیت آب در بدنسازی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره ورزش ایروبیک و بدنسازی، شرایط سنی ورزش و اهمیت آب در بدنسازی شما را آگاه کنیم. حال شما می توانید با نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم در باشگاه به صورت دسته جمعی و گروهی تمرین کنید. در مقابل هم می توانید در منزل به صورت خصوصی و انفرادی به تمرین و ورزش بپردازید. حال در جواب این سوال که آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟ باید گفت با هزینه ی کم و ناچیزی مانند خرید دمبل و یا خرید هالتر یک باشگاه خانگی درست کنید و به ورزش کردن بپردازید.

سوالات متداول

  1. آیا ایروبیک نیاز به وسیله دارد؟
    ورزش ایروبیک ورزشی کم هزینه است. از این رو می توانید با خرید دمبل و یا خرید هالتر به خاطر شرایط کرونایی در خانه تمرین خود را آغاز کنید.
  2. آیا با نخوردن آب می توان آب زیر پوست و درصد چربی بدن را کاهش داد؟
    خیر، این تصوری غلط می باشد. دو سوم بدن هر فردی را آب تشکیل داده است پس باید در رساندن آب به بدن توجه لازم را داشته باشیم.
  3. فروشگاهی مطمئن برای خرید دمبل، وسایل بدنسازی و یا لوازم ایروبیک وجود دارد؟
    بله، فروشگاه mdsport هم به صورت حضوری در منیریه و هم به صورت اینترنتی محصولات خود را در اختیار ورزشکاران قرار داده است.
مقالات مرتبط
ارسال نظر