بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت ماهیچه های سینه

7 10/ 1400

چکیده مطلب:

با دانستن بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت ماهیچه های سینه، شما می توانید دارای بدنی قوی و زیبا شوید، تفاوتی ندارد که شما مبتدی هستید یا حرفه ای...


یکی از مهمترین ماهیچه های بدن که نقش اساسی و بسیار مهمی در زیبایی بدن دارد، تقویت ماهیچه های سینه می باشد. تقویت عضلات سینه علاوه بر ایجاد تناسب اندام و زیبایی در شما، موجب افزایش اعتماد به نفس و نیروی درونی شما هم می شود.
حتی برای ماهیچه های این بخش از بدن، مسابقات جهانی وجود داشته که بسیاری از افراد با یکدیگر رقابت می کنند. شما می توانید این تمرینات را به راحتی با خرید دمبل و یک سری وسایل ورزشی دیگر در منزل انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم تا بپردازیم به بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت ماهیچه های سینه.

درباره ی تقویت ماهیچه های سینه

به همین علت است که امروزه بسیاری از بانوان و آقایان به دنبال بهترین تمرینات برای تقویت ماهیچه های سینه خود هستند. شما برای داشتن یک سینه ی قوی و سفت باید به یکسری نکات مانند تعداد ست ها، میزان استراحت بین ست ها، نحوه انجام حرکت، نوع حرکت و... بستگی دارد. درنتیجه شما باید با توجه به قابلیت ها و توانایی های بدن خود، تمرینات زیر را انجام دهید.

تمرین عضلات سینه برای افراد مبتدی

اگر به نظرتان بدنتان خام بوده و از قدرت کافی بهره مند نیست، می توانید تمرین زیر را انجام داده تا به مرور زمان بدن خود را برای تمرینات بعدی که برای عضلات سینه مفید است، آماده کنید. این حرکات حتما باید در ابتدا روزی 3 مرتبه انجام شده و به مرور حتما زمان و تعداد این تمرین را انجام دهید.
نام این حرکت شنا روی زانو می باشد، که در این حرمت باید دستان خود را اندازه شانه ها باز کرده و به روی زمین قرار دهید. سپس پاهای خود را بالا آورده، به نحوی که تنها زانو ها و دستان شما با زمين تماس داشته باشند. و در نهایت مانند حرکت شنا، آرنج خود را باید خم کنید به نحوی که قفسه سینه تان به زمین نزدیک شود. و در آخر دستان خود را صاف میکنید، دفت داشته باشید که این تمرین باید به آرامی انجام شود.
انجام تمرین سینه برای افراد مبتدی

انجام حرکت شنا برای تقویت عضلات سینه

بعد از انجام تمرینات قبل می توانید حرکت شنا را به صورت عادی انجام دهید. حرکت شنا از بهترین و پیشرفته ترین حرکت ها برای تقویت عضلات سینه به شمار می آید. بهتر است حرکات شنا را روزی 3 مرتبه به نحوی که در هر مرتبه 7 بار تکرار شود انجام دهید.

تقویت عضلات سینه با کش بدنسازی

این نوع از حرکات ورزشی، می تواند بسیار برای تقویت عضلات سینه ی شما مفید و کاربردی باشد. شما تنها با استفاده از کش بدنسازی موجود در فروشگاه ام دی اسپورت، می تواند اقدام به انجام این تمرین در منزل کنید. انجام این تمرین بسیار ساده بوده به نحوی که شما در ابتدا باید کش را به یک جایی بسته و سپس به موازات آن به ایستید. کاملا باید کمر و آرنج خود را باید صاف نگه دارید و مانند تصویر، حرکت را انجام دهید.
انجام تمرین با کش بدنسازی

پلاور دمبل به روی توپ جیم بال

شما در انجام این تمرین که برای تقویت عضلات سینه مفید است نیاز به یک دمبل و همچنین توپ جیم بال دارید که می توانید از فروشگاه ام دی اسپورت تهیه کنید. برای انجام این تمرین در ابتدا باید به نحوی روی توپ دراز بکشید تا کمر و گردنتان کاملا صاف شده و در یک راستا قرار گیرند. سپس باید دمبل را با کمک هر دو دست گرفته و تا روی صورت خود بالا بیاورید. این کار را حتما آهسته انجام داده و مراقب باشید تا صدمه ای بهتان وارد نشود.
انجام تمرین پلاور دمبل

پرس سینه با استفاده از دمبل

شما با خرید دمبل از فروشگاه ام دی اسپورت، می تواند تمرین های بسیار زیادی را در خانه با استفاده از آن انجام دهید. همچنین یکی از بهترین تمرین هایی که می توان با دمبل انجام داد و موجب تقویت ماهیچه های سینه میشود، پرس سینه دمبل می باشد. برای انتخاب وزنه سعی کنید در ابتدا تعداد کم و با وزنه های نسبتا سنگین تمرین را انجام دهید. درون عکس نحوه انجام تمرین را مشاهده می کنید.

بالاسینه با استفاده دمبل

به صورت کلی تمام حرکات مربوط به پرس سینه دمبل را می توان جزء برترین تمرینات برای تقویت ماهیچه های سینه می باشد. شما این تمرین را باید روی یک سطح شیب دار انجام دهید و مطابق تصویر، تمرین را انجام دهید. شما با تغییر شیب تخت خود می توانید تمامی نقاط سینه خود را تقویت کنید. برای انجام این تمرین در ابتدا باید روی سطح شیبدار نشسته و سپس دمبل ها را تا بالای سینه ی خود بالا بیاورید. سپس آرام آن را پایین تا موازات شانه خود بیاورید.
تمرین پرس سینه با دمبل

پرس سینه با استفاده از هالتر

کنترل هالتر بسیار راحت تر از دمبل بوده و تاثیر بسیار زیادی نسبت به تمامی تمرینات مخصوص سینه، بر روی سینه های شما می گذارد. شما می توانید انواع وزنه ها را مطابق توانایی های خود به روی آن قرار دهید. در انجام این تمرین دقت داشته باشید تا حتما دستان خود را کمی بیشتر از شانه های خود باز نگه دارید.
شما برای انجام این تمرین در ابتدا باید روی یک تخت مخصوص خوابیده و سپس دستان خود را کمی باز کرده و هالتر را در دستان خود نگه دارید. آن را باید بسیار به آرامی به پایین منتقل کنید. در این صورت عضلات سینه خود را بسیار تقویت کرده اید.
تمرین پرس سینه با هالتر
جمع بندی
همانطور که گفته شد، تقویت ماهیچه های سینه نقش بسیار مهمی در ایجاد تناسب اندام و افزایش زیبایی بر روی بدن را دارد. از این مقاله نتیجه می گیریم تنها با تهیه ی یک سری لوازم بدنسازی از جمله دنبل، هالتر و... از فروشگاه ام دی اسپورت شما می توانید در خانه بسیاری از تمرینات ورزشی را انجام دهید. این تمرینات گفته شد، از بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت ماهیچه های سینه به حساب می آیند.
سوالات متداول
  1. ایا تمرینات گفته شده را میتوان در منزل انجام داد؟
    بله شما تنها با استفاده از یک سری وسایل ابتدایی ورزش می توانید تمامی این تمرینات را انجام دهید.
  2. آیا حتما باید برای تقویت عضلات سینه از دستگاه های داخل باشگاه استفاده کنیم؟
    اصولا تمرین با دستگاه کیفیت بهتری دارد اما شما بدون دستگاه هم می توانید عضلات سینه ی خود را تقویت کنید.
  3. ساده ترین راه تقویت ماهیچه های سینه چیست؟
    تمرین شنا از بهترین و پر اثر ترین تمرینات عضلات سینه به حساب می آیند اما باید حتما آن را درست انجام دهید.
مقالات مرتبط
ارسال نظر