تاثیر یوگا بر درمان افسردگی

9 5/ 1400

چکیده مطلب:

تاثیر یوگا بر درمان افسردگی و حرکات اصلاحی یوگا برای درمان افسردگی


تاثیر یوگا بر افسردگی

ممکن است بریتان پیش آمده باشد که یکروز از خواب بیدار شوید و احساس ناامیدی داشته باشید. اگر به طور متوالی این اتفاق برایتان بیافتد، ممکن است که دچار افسردگی شده اید. تاثیر یوگا بر درمان افسردگی موضوع مقاله امروز است که می خواهیم درباره غلبه با افسردگی از طریق یوگا بیشتر بدانیم. با ما همراه باشید.

انجام حرکات یوگا برای غلبه بر افسردگی

از راه های درمان افسردگی انجام حرکات ورزشی یوگا می باشد. با تمرینات یوگا می توانید به آرامش ذهن و روان برسید. با یوگا می توانید افسردگی را کنار بزنید و به حالت روحی مناسبی برگردید. حرکات یوگا باعث می شود که گردش خون در مغز بالا رود و هورمون هایی که باعث حال خوب در شما می شود، تولید بشود. یوگا از سایر روش های درمانی دیگر برای از بین بردن افسردگی بهتر است. در ادامه حرکات مناسب یوگا برای غلبه بر افسردگی را نام می بریم.

فواید  و تاثیر یوگا بردرمان افسردگی

  • کاهش افسردگی
  • کاهش استرس
  • افزایش دادن سطح انرژی
  • کمک به ایجاد آرامش ذهنی
  • کاهش ضربان قلب
  • تسهیل تنفس
  • پایین آمدن فشار خون
  • درمان دردهای کمر و قفسه سینه

یوگا در افسردگی
تمرینات یوگا برای افسردگی

 حرکاتی در یوگا وجود دارد که بر رفع افسردگی بسیار تاثیرگذار است. مهمترین این حرکات را برایتان نام می بریم. اما بهتر است قبل از شروع تمرینات حتما بدن خود را گرم کنید.

حالت کودک در یوگا

حالت کودک یا بالانسا از حرکات یوگا است که برای قدرت ذهن بسیار تاثیر دارد. کاهش استرس دارد و در نتیجه افسردگی را در شما از بین می برد.
با انجام این حرکت، احساس یک حس کششی در پشت بدن ایجاد می شود. همین حالت به شما آرامش می دهد. اگر در فردی آرامش درونی ایجاد شود، افسردگی هم از بین می رود. حرکت کودک در یوگا از تمرینات مرسوم در ورزش یوگا است.
انجام این حرکت به این صورت است که زانوی خودتان را روی زمین گذاشته و روی پاشنه تان بنشینید. انگشتان شصت پای شما باید با همدیگر در تماس باشند. دستانتان را روی زانوهایتان گذاشته و خیلی آرام به جلو بکشید. زانوها به اندازه عرض لگنتان باز شود. وضعیت خود را مانند تصویر تا چند ثانیه ای حفظ کنید.

حرکت پل در یوگا

تمرین دیگر برای تاثیر ورزش یوگا در افسردگی حرکت پل است.  این حرکت باعث رفع گودی کمر و قوی شدن عضلات کمر هم می شود. برای انجام این حرکت روی زمین یا یک زیرانداز دراز کشیده و کف پاهایتان کنار هم باشد. دستهایتان هم کنار بدن باشد و کف دست ها روی زمین قرار گیرد.
در ادامه باسن خودتان را بالا کشیده و دست ها و پاها هم روی زمبن باشد. در همان حالت مانده و بازوهایتان را بالای سرتان ببرید. این حرکت در موارد درمانی استرس بسیار کاربرد دارد. تاثیر یوگا بر درمان افسردگی را با انجام مداوم این حرکت می توان احساس کرد.

حرکت پل
حرکت سگ سر پایین در یوگا

این حرکت برای تقویت قدرت و حفظ استقامت در افراد است. برای انجام این حرکت باید تمرکز ذهنی بالایی داشته باشید. این حرکت از نظر جسمانی بسیار چالش برانگیز است.
برای انجام این حرکت در ابتدا دست، مچ و زانوهای خودتان را بر روی تشک بگذارید و بعد از آن مچ دستتان را بر روی تشک و زیر شانه ها قرار داده و پاهایتان را بکشید.
در ادامه بدون حرکت دست هایتان،  پاها و باسن خود را به سمت بالا بکشید. باید مثل عدد 8 شود. در ادامه انگشتانتان را باز کرده و دست هایتان را مسطح کرده به طوری که بازوها کامل کشیده شوند. لگن خود را به سمت بالا کشیده و تمام بدن شما باید در این حالت قرار بگیرد. در همین حالت 10 تا دم و بازدم به صورت عمیق کشیده و بعد به حالت عادی خود برگردید.

حرکت سگ در یوگا
حالت صندلی عقب در یوگا

این حرکت مانند حرکت آهسته و آرام خم شدن به عقب است. این حرکت به باز و گشاد شدن قفسه سینه شما کمک می کند. قفسه سینه جایی است که افراد افسرده خیلی اتفاقی و ناخوداگاه آن را خمیده می کنند. اگر به هر دلیلی دارای انرژی پایینی هستید بهتر است برای رفع این حالت از یک تکیه گاه کمک بگیرید. در نتیچه می توانید مدت بیشتری را در این حالت بمانید.
در انجام این حرکت به کمر دراز کشیده و پاها و زانوتان را به سمت بالا آورده و در حالت صاف نگه دارید.
در ادامه بدنتان را بر وی ساعد خود تکیه داده و سینه را به سمت بالا بکشید.
یک بلوک را در ارتفاع متوسط در بین کنر دقیق پایین شانه هایتان قرار دهید.
بلوک دیگری را در ارتفاع متوسط در زیر جمجمه خودتان قرار دهید.
بازوها را در کنار خودتان قرار داده و کف دستتان را رو به بالا و و شانه ها باز نمایید. اگر دچار افسردگی هستید بر دم و اگر استرس دارید بیشتر بر بازدم خودتان تمرکز کنید.
سخن آخر
با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، مقدار کورتیزول در افرادی که تمرینات یوگا را انجام می دهند، کمتر می شود. تمرینات تنفسی هم قسمتی از تمرینات یوگا هست که باعث ایجاد آرامش و مراقبه در بدن می شود. با انجام تمرینات یوگا می توان تاثیر یوگا بر درمان افسردگی را به طور مداوم احساس کرد.
مقالات مرتبط
ارسال نظر