بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی

16 4/ 1400

چکیده مطلب:

بهترین زمان و مقدار مصرف مکمل های بدنسازی برای ورزشکار


بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی

اگر قصد استفاده از مکمل های بدنسازی را دارید، باید حتما از دوز و نحوه مصرف آن بدانید. در این مقاله به بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی می پردازیم.
یک بدنساز برای اینکه به بهترین نتیجه از تمرینات خود برسد، حتما باید مصرف و دوز مکمل هایی مثل کراتین، گلوتامین، پروتئین، گینر و  BCAA اطلاع داشته باشید. در ادامه برای اصلاع پیداکردن درباره بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی همراهمان باشید.

دوز و زمان مصرف مکمل های بدنسازی

برای اطلاع صحیح از بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی باید از تجربه متخصصان و کارشناسان ورزشی استفاده کرد. با داشتن یک برنامه درست از تمرینات و مصرف مکمل ها می توانید عضله سازی بیشتر و سریع تری هم داشته باشید.

مزیت دانستن بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی

وقتی بهترین زمان از مصرف مکمل های بدنسازی را بدانید، دیگر نیازی به اسکوپ اضافه کردن نیست و وقتی احتیاج به این مکمل ها ندارید، آن ها را دور بریزید. زیرا می دانید که مصرف بیشتر دوز پروتئینی در یک زمانی که مشخص شده است هیچ سودی را بری شما ندارد.

برنامه مصرف مکمل های بدنسازی

برای در ادامه درباره کاربرد اصلی و بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی مختلف و مقدار مصرف آن ها می خوانیم.

پروتئین وی

پروتئین وی
کاربرد اصلی این مکمل عضله سازی خالص با کمترین میزان چربی است. بهترین زمان مصرف این مکمل بدنسازی مطابق برنامه زیر است.
  • بعد از تمرین
  • بعد از صبحانه
  • قبل از تمرین
  • قبل از خواب

مقدار مصرف مکمل بدنسازی پروتئین وی

مصرف این نوع از پروتئین روزی دو اسکوپ 30 تا 40 گرمی باید باشد.

گینر مس

کاربرد اصلی این مکمل عضله سازی با افزایش کلی وزن بدن است. بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی گینر مس به صورت زیر است. البته که طلایی ترین زمان مصرف گینر بعد از تمرین است.
  • بعد از تمرین
  • قبل از خواب
  • بعد از صبحانه
  • نیم ساعت قبل از تمرین
میزان مصرف مکمل های بدنسازی گینر مس
مصرف مکمل های گینر برای هر شرکت فرق دارد و بهتر است که درباره نحوه مصرف این مکمل ها با مربی خود مشورت داشته باشید.

مکمل آمینو اسید

کاربرد اصلی این مکمل در افزایش توده عضلانی است که همراه با ویژگی های فرعی که اغلب شرکت ها برای فروش بیشتر به آن اضافه می کنند. بهترین زمان مصرف هم به صورت زیر می باشد.
  • بعد از هر وعده غذایی
  • قبل و بعد از تمرین
میزان مصرف مکمل آمینو اسید
معمولا مصرف آمینو اشسیدها روزانه بین 6 تا 12 قرص است.

مصرف مکمل بدنسازی بی سی ای ای BCAA

کاربرد اصلی در این مکمل افزایش عضله سازی خالص و حفظ آن است. بهترین زمان مصرف هم به ترتیب به صورت زیر می باشد.
  • قبل از تمرین
  • در هنگام تمرین
  • بعد تمرین
  • قبل از خواب
مقدار مصرف استاندارد مکمل بی سی ای ای
مصرف این مکمل برای هر شرکت فرق دارد و بهتر است با مربی بدنسازی خود مشورت کنید.
بی سی ای ای

مصرف مکمل بدنسازی اچ ام بی

کاربرد اصلی این مکمل رشد و حفظ عضلات می باشد. دیگر کاربرد مصرف این مکمل جلوگیری از تخریب و از بین رفتن عضلات است.
مقدار مصرف مکمل بدنسازی اچ ام بی
مقدار مصرف این قرص به طور استاندارد روزی یک تا 4 عدد قرص است.

مکمل بتاآلانین

کاربرد اصلی این مکمل در افزایش قدرت ندنساز و بیشتر شدن کیفیت در تمرین است. بهبود عملکرد ورزشی از کاربرد اصلی مصرف این مکمل است. بهترین زمان مصرف هم در ادامه گفته می شود.
زمان مصرف مکمل بتاآلانین
خیلی فرقی ندارد که چه هنگام باشد ولی خوب است که قبل و بعد از تمرین باشد. مصرف این مکمل هم برای هر شرکت فرق دارد.

مکمل بدنسازی آرژنین

کاربرد اصلی این نوع مکمل افزایش جریان خون است. تقویت و رشد عضلات در بدنسازی را هم در بر دارد. بهترین زمان مصرف هم به صورت زیر است. روزی 2 تا 3 قرص هم مقدار مصرف این مکمل بدنسازی است.
  • قبل و بعد از تمرین
  • قبل از خواب

مکمل بدنسازی گلوتامین

گلوتامین
کاربرد اصلی این مکمل بازسازی در عضلات و ریکاوری بدن است. بهترین زمان مصرف هم به ترتیب به صورت زیر است.
  • بعد از تمرین
  • قبل از خواب
مقدار مصرف مکمل گلوتامین هم روزی 2 اسکوپ 5 گرمی است. هیچ گاه مصرف گلوتامین قبل از خواب را فراموش نکنید. چون بیشترین ترشح هورمون ها در شما زمانی است که در خواب هستید.
زمان مصرف مکمل بدنسازی کراتین
افزایش قدرت و افزایش عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی از کاربردهای این نوع مکمل بدنسازی است. زمان مصرف هم قبل و بعد از تمرین است. مقدار مصرف استاندارد هم روزی 5 گرم است که با پروتئین وی مصرف می شود. البته میزان مصرف کراتین بیشتر به نوع کراتین هم بستگی دارد.

مصرف مکمل بدنسازی کافئین

افزایش انرژی و کاهش خستگی از کاربردهای اصلی استفاده این مکمل است. بهترین زمان مصرف این مکمل هم بعد از صبحانه و قبل از تمرین است. میزان مصرف به طور استاندارد روزی 1 تا 4 عدد قرص است.
سخن آخر
میزان مصرف و زمان مصرف مکمل های ورزشی بسیار اهمیت دارد. اگر می خواهید حجم بگیرید و یا بیشترین استفاده را از مکمل ها داشته باشید، از مطالب این مقاله استفاده کنید. البته نیاز به مکمل های ورزشی در هر فرد متفاوت است و به سن، جنس و میزان فعالیت شخص هم بستگی دارد.
مقالات مرتبط
ارسال نظر