ایروبیک دنس چیست

9 4/ 1400

چکیده مطلب:

ایروبیک و ایروبیک دنس


ایروبیک دنس چیست؟

اگر دوست دارید به تناسب اندام برسید، بهتر است که شروع کنید به تمرین. ممکن است که حس و حال تمرین کردن را نداشته باشی، ولی با گذاشتن یک موسیقی انرژی خوبی خواهید گرفت و از سرجای خود بلند می شوید. انگار که هیپنوتیزم شده اید. بلند شوید و شروع کنید به ایروبیک دنس. ورزش زندگی شما رو تغییر میدهد و نشاط عجیبی به حال و هوایتان می بخشد. با ایروبیک دنس این تجربه را کسب خواهید کرد.
ایروبیک دنس ورزشی هوازی است. در این ورزش از زمان طولانی استفاده میشود و از عضلات بزرگ برای افزایش ضربان قلب و بهبود جریان خون استفاده میشود. از ورزش های هوازی می توان به دویدن؛ دوچرخه سواری و پیاده روی اشاره کرد.
اگر می خواهید لاغر شوید، چاقی شکمتان را از بین ببرید و یا عضلات خود را تقویت کنید و تناسب اندام داشته باشید، بهتر است که ایروبیک دنس را در برنامه لاغری و تمرینی خودتان قرار دهید.
ایروبیک دنس

ایروبیک

ایروبیک یک ورزش گروهی است که برای ایجاد تناسب اندام است. حرکاتی موزون با ریتم و آهنگ که برای اولین بار توسط دکتر اچ کوپر آمریکایی استارت خورد. ایروبیک پیشرفت زیادی در تناسب اندام زنان و مردان به وجود آورد.
ایروبیک یک ورزش هوازی است که به تقویت قلب و ریه ها کمک می کند. این ورزش انعطاف پذیری و قدرت بدن را بیشتر می کند. اصول سیستماتیک ورزش ایروبیک توسط جین فوندا در 1982 شروع شد. معرفی بیشتر این ورزش در سال 1983 بود که توسط برنامه ایروبیک در کانل ZDF در کشور آلمان پخش گردید.
در دهه 80 ورزش ایروبیک به اوج خودش رسید. طرفداران ایروبیک زیاد شدند. مشتاقان به این ورزش در باشگاه های ورزشی شروع به تمرین کردند.
در سال 1988 بود که نظریه ای مبنی بر مضر بودن ایروبیک دنس مطرح شد. افراد زیادی اعتقاد داشتند که ایروبیک دنس به مفاصل صدمه وارد می کند. در ادامه این مقاله درباره فواید و مضرات این ورزش صحبت خواهیم کرد.
از ان به بعد ایروبیک پیشرفت بسیار زیادی کرد. برای موفقیت در ورزش ایروبیک به یکسری عوامل نیاز است. در این تمرین باید موسیقی و تمرینات ژیمناستیک زیر نظر یک مربی خوب انجام شود. البته اگر این ورزش را خوب یاد بگیرید، می توانید درخانه هم خودتان تمرین داشته باشید.
ایروبیک

ویژگی های ورزش ایروبیک دنس

  • حرکات ورزشی به مانند رقص است.
  • چربی سوزی بسیار بالایی دارد.
  • بسیار ورزش شاد و مفرحی است.
  • دارای حرکت چرخش باسن
  • چرخش بدن
  • بلند شدن روی پنجه
  • حرکت دوچرخه ایستاده
  • بالا آوردن پا

فواید ورزش ایروبیک

ورزش ایروبیک باعث تهویه قلب و عروق می شود. یک ورزش هوازی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند. با ایروبیک می توان به راحتی به تناسب اندام رسید.
  • بهتر شدن و درمان تهویه در قلب و عروق
  • کم شدن بیماری های قلبی
  • کم شدن فشار خون
  • کنترل قند خون
  • بهبود و سلامت در عملکرد ریه
  • کم شدن ضربان قلب در حالت استراحت
  • محکم کردن استخوان ها
  • بهتر شدن کیفیت خواب
  • بیشتر شدن سلامت جسم و روح
  • بیشتر شدن ایمنی بدن
  • کاهش مبتلا شدن به بیماری سرطان

فواید ورزش ایروبیک
مضرات ورزش ایروبیک

ورزش ایروبیک در بیشتر افراد خطری را ایجاد نمی کند. اما اگر شرایط خاصی وجود دارد و فرد بیماری خاصی دارد، بهتر است تحت نظر پزشک باشد و از او مشورت بگیرد. هیچ ورزشی وجود ندارد که برای جسم و روح افراد مضر باشد. اگر ورزش بر طبق اصول خودش انجام نشود، بتعث آسیب رسیدن به بدن می شود.
  1. ورزش باعث پایین آمدت قند خون می شود. اگر درگیر بیماری دیابت هستید، قبل و بعد از ایروبیک قند خون خود را اندازه گیری کنید. خوب است که قبل از شروع تمرین یک میان وعده مناسب مصرف کنید. این باعث می شود تا قند خون شما پایین نیاید. در
  2. اگر شما دچار دردهای عضلانی و مفصلی هستید، قبل از شروع ورزش ایروبیک بدن خودتان را گرم کنید. بعد از تمرین هم دوش آب گرم بگیرید. در واقع ورزش ایروبیک برای کسانی که دچار آرتروز در مفاصل اندام تحتانی هستند و شلی لیگامان و غضروف کشکک دارند، مضر و خطرناک است.
  3. اگر بیماری آسم دارید بهتر است که ورزش هایی را انجام دهید که در فواصل زمانی کوتاهی استراحت کنید و به ریه های خود هم استراحت دهید. اگر هم لازم بود از دستگاه استنشاقی استفاده کنید.
  4. اگر تازه وارد هستید، کوتاه و آهسته شروع کنید. می توانید ورزش را به قسمت هایی تقسیم کنید. مثلا چند قسمت ده دقیقه ای ورزش کنید.
  5. در صورتی که حرکات زیاد و تندی را پشت سر هم انجام دهید، باعث تنگی نفس در شما می شود. باید این ورزش بر طبق اصول خودش انجام شود.
  6. سرگیجه، بیهوش شدن، خارج شدن اعضای بدن از کنترل به طور موقتی، تپش قلب

انواع ورزش ایروبیک

ورزش ایروبیک به دو نوع وجود دارد. هر فردی با توجه به علاقه شخصی خودش و شرایط بدنی که دارد، نوع ایروبیک را انتخاب مبی کند.
نوع اول ورزش ایروبیک شامل ورزش هایی با شدت و عمل آرام هستند. پیاده روی، شنا، اسکی و استپ در این گروه قرار می گیرند.
نوع دوم ایروبیک با شدت و عمل بالایی هستند. دویدن و تنیس و ورزش با حرکات موزون و اسکواش در این دسته قرار می گیرند. این ورزش باید به صورت یک در میان انجام شود. افرادی که اضافه وزن زیاد دارند و یا دارای سن بالایی هستند بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنند.
سخن آخر
ورزش ایروبیک دنس یک ورزش هوازی است که با حرکات موزون و موسیقی چربی سوزی و تناسب اندام ایجاد می کند. این ورزش دارای فواید و مضراتی برای برخی افراد می باشد. بهتر است انجام این حرکات زیر نظر یک مربی انجام شود تا با انجام حرکات اشتباه به شما صدمه ای وارد نشود.
 
مقالات مرتبط
ارسال نظر