دانستن بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی

23 9/ 1400

چکیده مطلب:

یکی از مهم ترین کارها برای رسیدن به یک تناسب اندام ایده آل، دانستن بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی است که با انجام آن امکان ریکاوری به عضلات خود می دهید.


یکی از مهم ترین کار هایی که باید در حین ورزش کردن انجام دهید تا به تناسب اندام مورد نظر خود برسید، دانستن بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی است. عوامل متعددی در رسیدن شما به اهداف بدنسازی تان تاثیر گذار است.
همچون انتخاب نوع حرکات، ترتیب انجام حرکات بدنسازی، انتخاب بهترین وسایل بدنسازی برای ورزش، میزان وزنه برای انجام حرکات و از مهمترین عوامل، دانستن بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی می باشد.
از مهم ترین تاثیرات استراحت در حین انجام تمرینات بدنسازی می توان به رشد هر چه بیشتر عضله ها اشاره کرد. چرا که در زمان استراحت، عضله ها می توانند خود را ریکاوری کرده و با قدرت هر چه بیشتر به تمرینات ادامه دهند. به صورت کلی می توان گفت هر چه تعداد ست هایی که شما تمرینات ورزشی انجام می دهید و همچنین هر چه میزان وزنه ها بیشتر باشد، عضلات خیلی بیشتر می توانند رشد داشته باشند.
پس تا الان از اهمیت خیلی زیاد استراحت در بدنسازی و بین ست ها متوجه شدید، ورزشکاران حتما باید بین هر ست 2 تا 3 دقیقه به استراحت بپردازند. اما در زمان های دور گمان می کردند که هر چه بین ست های ورزشی کمتر استراحت کنید، عضلات بیشتر رشد خواهند کرد. اما اینگونه نیست و تنها در آن زمان قدرت عمومی بدن تان افزایش می یابد.

مزایای اجرای متد استراحت در بدنسازی

از مزیت های مهم استراحت کردن بین ست ها می توان به ریکاوری هر چه بیشتر عضلات بدن اشاره کرد که در پی آن شما می توانید سخت تر به تمرینات خود ادامه دهید. اما باید دقت داشته باشید تا این زمان از یک حدی بیشتر نشود چرا که اگر شما در بین ست ها بیش از اندازه استراحت کنید، بدنتان سرد می شود.
همچنین باید در این زمان استراحت نفس های عمیق کشیده تا قلب و سیستم عروقی استراحت کنند. در صورت خوب نفس نکشیدن، قلبتان و سیستم عروقی تان رشد می کند و نه عضلات.
اگر در زمان انجام متد استراحت در بدنسازی، خوب ریکاوری نکنید، نمی توانید دیگر به تمرینات سخت خود ادامه دهید و در نتیجه باید تعداد ست های ورزشی خود را افزایش دهید.
مزایای استراحت کردن در حین ورزش

روش اجرای متد استراحت

روشی که در ادامه می خواهیم برایتان توضیح دهید از بهترین روش های استراحت در بین تمرینات می باشد. ما در این روش باید به ازای انجام هر ست تمرین، 2 بار متد استراحت را پیش بگیریم.
به این صورت که هر ست ورزشی را به 3 تا ست کوچک تبدیل کنیم. اما شاید از خود بپرسید واقعا این روش جواب می دهد؟؟ در ادامه به این سوالتان پاسخ خواهیم داد:
شما با انجام آرام تمرینات خود، می توانید تمرکز بسیار بیشتری روی عضلات خود کنید که نتیجه آن افزایش فشار و تقویت هر چه بیشتر عضلات می شود. همچنین از ویژگی های دیگر این روش می توان به خسته نشدن در حین تمرین و انجام هر چی بیشتر تمرین اشاره کرد.
از طرف دیگر شما می توانید با انتخاب یک دمبل و یا وزنه کم، تعداد حرکات بسیار بیشتری را انجام دهید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید همواره به آن توجه داشته باشید این است که حرکات را بسیار آهسته انجام دهید و از هر گونه شتابزدگی بپرهیزید.
همچنین باید حواستان باشد که شما تنها در زمانی می توانید استراحت کنید که دیگر نتوانید حتی یکبار دیگر حرکت ورزشی انجام دهید.این را بدانید که با انجام این روش فیبر عضلات خود را به خستگی 100 درصد می رسانید.
روش اجرا کردن متد استراحت

مینی ست ها

شما برای رسیدن به مینی ست احتیاجی به برنامه خاصی ندارید و تنها باید در حد مرگ حرکات را تکرار کنید تا جایی که دیگر قابلیت آن را نداشته باشید تا حتی یک تمرین دیگر انجام دهید. بهترین راه این است که وقتی خیلی خسته شدید، 10 ثانیه به خود استراحت داده و دوباره تمرین را انجام دهید و دوباره 10 ثانیه استراحت، تا حدی که دیگر هیچ تمرین را نتوانید انجام دهید.

اجرای متد استراحت با روش مرحله ای

این روش برای وسایل بدنسازی از نوع پرسی کاربرد دارد. به نحوی که در ست کوچک اول، تا حد خستگی 100 درصدی پیش می روید و در آخر مینی ست های دوم و سوم را بسیار آهسته تر از ست کوچک اول انجام می دهید اما باید به صورت نیم دامنه عمل کنید.
اجرای متد استراحت به صورت مرحله به مرحله

نیم دامنه در مینی ست سوم و دوم

در نیم دامنه دوم شما باید با وسایل بدنسازی پرسی از نیم وسط تا انتها بازی کنید. و در آخر از نیم وسط تا نیمه ابتدا باید وزنه را جا به جا کنید.
جمع بندی
 امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که باید ورزشکاران از آن باخبر باشند، فهمیدن بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی می شود. ما در این مقاله به بررسی روش ها و مزایای استراحت در حین تمرین پرداختیم و متوجه شدیم از عوامل بسیار مهم برای عضله سازی، و افزایش قدرت بدنی می شود. اما باید حتما توجه داشته باشید که در صورتی به استراحت بپردازید که دیگر هیچ توانی برایتان باقی نمانده باشد. علاوه بر آن شما می توانید بسیاری از وسایل ورزشی همچون دمبل، دستگاه های بدنسازی و... را از طریق فروشگاه ام دی اسپورت تهیه نمایید.

سوالات متداول درباره بهترین روش اجرای متد استراحت در بدنسازی

  1. آیا حتما باید در هر ست ورزشی استراحت نمود؟
    خیر، شما باید در صورتی استراحت کنید که دیگر هیچ توانی برایتان نمانده باشد.
  2. مهم ترین ویژگی اجرای متد استراحت در بدنسازی چیست؟
    دادن اجازه ریکاوری به عضلات ک بتوان دوباره به تمرینات سخت ادامه داد.
  3. معمولا به چه میزان باید استراحت کرد؟
    این زمان متغیر است اما بهترین مقدار برای استراحت بین ست های ورزشی بین 2 تا 3 دقیقه است.
مقالات مرتبط
ارسال نظر